وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 16 آبان 1402 ساعت 07:27   |   کد مطلب: 43387
بی شک آنچه تویسرکان را به بهشت غرب ایران زمین و یک باغ شهر چشم نواز تبدیل کرده، طبیعت سحر انگیز و افسونگر و باغ های گردوی برافراشته آن است.

به گزارش نافع، اگر می خواهیم از مزیت بزرگ باغ شهر بودن تویسرکان در بخش هایی مانند گردشگری و پویایی حوزه اقتصاد و درآمدزایی عمومی بهره بگیریم، گام اول این است که طبیعت سحر انگیز تویسرکان را دچار آسیب و خسارت های مختلف نکنیم.
متاسفانه در سال های گذشته و اخیر شاهد بی مهری و چنگ انداختن برخی افراد بر چهره جذاب طبیعت تویسرکان بوده و هستیم که به نظر می رسد آنگونه که باید نظارت دقیق در این زمینه وجود نداشته و یا به اندازه کافی نبوده است.
ساختن باغ ویلاهای بسیار بزرگ و غیر قانونی به جای خانه باغی های متعارف، حصار کشی و دیوار کشی های گسترده و بعضاً غیر ضروری(گرچه ظاهراً با رعایت برخی شرایط قانونی شده) و ساخت و ساز در حریم رودخانه ها و تصرف آن از مهمترین اقداماتی است که چهره درخشان طبیعت تویسرکان را کبود کرده است.
اگر می خواهیم از بهشت غرب ایران و باغ شهر دلنشین تویسرکان چیزی باقی بماند باید یک عزم و اراده قوی و هم افزایی میان مردم و مسوولان برای نظارت و برخورد با این تخلفات شکل بگیرد و البته جلوی اقدامات قانونی و با مجوز گرفته نشود.
نباید هر روز شاهد کوچکتر شدن طبیعت کم نظیر تویسرکان باشیم و به راحتی و با بی تفاوتی از کنار آن عبور کنیم.
انتهای پیام/

دیدگاه شما