وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 9 مهر 1402 ساعت 10:53   |   کد مطلب: 43305
دادستان بهار گفت: از آنجا که زیر ساخت‌های لازم برای جداسازی لجن و ارسنیک از پساب تصفیه‌خانه شیخی جان وجود ندارد و کشاورزان پایین دست از پساب ها برای آبیاری استفاده می کردند، دستورات لازم برای جلوگیری از این کار صادر شد.

به گزارش نافع، دادستان بهار از تصفیه خانه شیخی جان مربوط به تصفیه آب تالوار و نیز از محل خروج پساب تصفیه خانه به همراه مدیران اداره بهداشت، محیط زیست و منابع آب شهرستان بازدید کرد.

ایمان شکوهیان در این باره عنوان کرد: متأسفانه زیر ساخت های لازم برای جداسازی لجن و ارسنیک از پساب وجود ندارد و پس از خروج از تصفیه خانه، کشاورزان زمین های پایین دست با احداث یک سد خاکی اقدام به جمع آوری پساب تصفیه خانه و آبیاری محصولات کشاورزی می کنند!

وی افزود: به همین دلیل برای حفظ سلامت مردم، دستور داده شد تا مدیران تصفیه خانه از رهاسازی پساب ها خودداری کنند و مقرر شد تا زمان احداث کامل زیر ساخت ها، پساب به شکل کامل و از طریق تانکر به تصفیه خانه شهرک شهید بهشتی منتقل شود.

دادستان بهار گفت: از طرفی با توجه به آلوده بودن پساب، نمونه هایی از محصولات هندوانه، خیار و کدو جمع آوری برای آزمایش به اداره بهداشت داده شد و به منظور جلوگیری از آبیاری، دستور جمع آوری موتورها و پمپ های استقرار یافته در محل ذخیره سازی پساب نیز صادر کردیم.

شکوهیان ادامه داد: موضوع احداث سد خاکی با تنظیم گزارشی از سوی اداره منابع آب به اطلاع رییس دادگاه بخش لالجین رسید تا اقدامات لازم و قانونی در این راستا انجام گیرد، همچنین مراتب الزامات قانونی درباره پساب تصفیه خانه به مدیر کل شرکت آب منطقه ای استان به شکل حضوری ابلاغ شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما