وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 3 مهر 1402 ساعت 20:23   |   کد مطلب: 43291
مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی همدان:
واکسن آنفلوآنزا به تعداد کافی در همدان توزیع شده است
مدیر نظارت بر بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داوری دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا در سطح همه داروخانه‌های استان توزیع شده و به صورت متمرکز در داروخانه‌های هلال احمر و داخل بیمارستان‌ها موجود است گفت: افراد با نسخه پزشک می‌توانند واکسن را تهیه کنند.

فاخته قربانی شهرت در گفتگو با خبرنگار مابا بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا  در حال حاضر در سه ویژند هلندی، فرانسوی و ایرانی در سطح استان و کشور توزیع شده است گفت: واکسن ایرانی به تعداد کافی در داروخانه‌ها توزیع شده است و مشکلی بابت کمبود نداریم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از واکسن ایرانی برای برخی افراد محدودیت دارد افزود: افراد زیر ۱۸ سال، خانم‌های باردار و افراد بالای ۶۵ سال نمی‌توانند واکسن ایرانی تزریق کنند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه در حال حاضر کمبود واکسن آنفلوآنزا نداریم تصریح کرد: ۱۸ هزار واکسن آنفلوآنزا هلندی و چهار هزار واکسن آنفلوآنزا فرانسوی در سطح داروخانه‌های استان همدان توزیع شده است.

قربانی شهرت با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا در سطح همه داروخانه‌های استان توزیع شده و به صورت متمرکز در داروخانه‌های هلال احمر و داخل بیمارستان‌ها موجود است گفت: افراد با نسخه پزشک می‌توانند واکسن را تهیه کنند و پزشک است که تصمیم می‌گیرد فرد واکسن خارجی استفاده کند یا واکسن ایرانی.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داوری دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ به اینکه آیا این تعداد واکسن توزیع شده پاسخگوی نیاز همدانی‌ها است یا خیر عنوان کرد: فعلا با این تعداد واکسن توزیع شده، شرایط نسبت به سال گذشته بهتر است چرا که در زمان مناسب‌تری توزیع شد.

وی ادامه داد: بهترین زمان توزیع واکسن آنفلوآنزا قبل از فصل سرما است که توزیع و تزریق شود.

قربانی شهرت با بیان اینکه طبق اطلاعاتی رسیده تعدادی واکسن در حال واردات است و تعدادی دیگر در شرکت های پخش دارو موجود است افزود: حتی اگر واکسن آنفلوآنزا خارجی به تعداد کافی نباشد اما واکسن ایرانی به تعداد کافی هست و مشکلی در این خصوص نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما