وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 27 شهريور 1402 ساعت 11:47   |   کد مطلب: 43285
مرضیه یونسی از ادامه اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار لوازم التحریر تا نیمه مهر ماه خبر داد.

به گزارش نافع، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان، گفت: از ابتدای شهریور تا نیمه مهر گشت های مشترک تعزیرات حکومتی ، صمت و اصناف بر چگونگی عرضه اقلام مورد نیاز دانش آموزان و نحوه قیمت گذاری نظارت می کنند .

وی افزود : بازرسان در قالب 51تیم گشت مشترک بر واحدهای صنفی عرضه کننده لوازم التحریر ، پوشاک مدرسه ، کیف و کفش نظارت می کنند.

یونسی با اشاره به تشکیل گزارش های این طرح گفت: پرونده های گرانفروشی، نداشتن نرخنامه صنفی، صادر نکردن فاکتور و دیگر تخلفات صنفی که در این طرح تشکیل می شوند خارج از نوبت رسیدگی و متخلفان بدون هیچ گونه اغماض و مماشاتی بر اساس مصوبه سران قوا علاوه بر اشد مجازات مثل تعطیلی واحد صنفی و نصب پارچه بعنوان متخلف، به چند برابر شدن جریمه، محکوم می شوند.
 
وی عنوان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش احتمالی ورود و عرضه قاچاق نوشت افزار همچنین لزوم نظارت بر تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز دانش آموزان با همکاری دستگاه های نظارتی و اتحادیه های مرتبط، قیمت نوشت افزار، لباس، کیف و کفش پایش می شود که تاکنون ۱۰۶پرونده تخلف تشکیل و بیش از ۳میلیارد ریال محکومیت صادر شده است.

یونسی در ادامه گزارشی از بازرسی های انجام شده  و رسیدگی به تخلفات پنج ماهه نخست سال ارائه کرده گفت: در سال جاری به پنج هزار و 530فقره پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات، بهداشت دارو و درمان  وقاچاق کالا وارزرسیدگی شده، 36واحد پلمب و تعداد76واحد بانصب پارچه در واحد صنفی  به مردم معرفی و متخلفان به پرداخت بیش از 137میلیاردتومان جزای نقدی محکوم شدند.

وی از همکاری دستگاه های اجرایی، قضایی و انتظامی در نظارت و تامین امنیت بازار قدردانی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما