وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 27 شهريور 1402 ساعت 10:33   |   کد مطلب: 43283
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از اراضی شهرستان نهاوند ۲۰۰ هزار تن چغندرقند برداشت و تحویل کارخانه‌های قند شود.

به گزارش نافع، علی مروت‌امیری گفت: ۲ هزار و ۵۹۲ هکتار از اراضی شهرستان نهاوند به کشت چغندرقند اختصاص یافته که پیش‌بینی ما این است از این میزان، ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت و تحویل کارخانه‌های قند شود.

وی افزود: پارسال هزار و  ۲۰۰ تن کلزا هم در شهرستان برداشت شد و  در سال‌زراعی‌جاری میزان کشت کلزا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه برابر شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند تاکید کرد: در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت کلزا در نهاوند ۱۰۰ هکتار بود که در سال‌زراعی‌جاری این میزان به ۳۱۴ هکتار رسیده است. 

وی با بیان اینکه تمام محصول برداشت شده توسط کارخانه روغن نهاوند خریداری شده است، اضافه کرد: با توجه به سودمند بودن کشت کلزا برای کشاورزان و شرایط مساعد منطقه برای توسعه این کشت، امسال به دنبال آن هستیم در صورت ایجاد شرایط لازم، سطح زیرکشت کلزا را به ۱۰۰۰ هکتار برسانیم.

مروت‌امیری از پرداخت مطالبه کلزاکاران خبر داد و گفت: با توجه به اعلام نرخ جدید کلزا به قیمت هر کیلو ۳۰ هزار تومان از سوی دولت، در حال حاضر قیمت کلزا‌های خریداری شده به قیمت ۲۶ هزار تومان به کشاورزان پرداخت شده و مابه‌التفاوت آن نیز بعداً پرداخت خواهد شد.

وی از کسب رتبه اول میزان کشت گندم در استان به واسطه انعقاد قرارداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان خبر داد و گفت: در سال زراعی‌جاری از این میزان سطح زیرکشت حدود ۷۴ هزار تن گندم برداشت و تحویل مراکز خرید شده است.

 امیری با بیان اینکه بیش از ۴ هزار تن گندم بذری تحویل مراکز خرید نشده و در اختیار کشاورزان مانده است، از پرداخت طلب گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون از سوی وزارت جهادکشاورزی به ازای هر کیلو گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورزان پرداخت شده که با توجه به اعلام نرخ جدید به قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان مابه‌التفاوت آن در آینده به کشاورزان پرداخت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند از ایجاد باغ داربستی انگور در نهاوند خبر داد و گفت: برای نخستین بار سه هکتار باغ داربستی در سطح شهرستان ایجاد شده که با توجه به طبیعت مساعد نهاوند برای کشت انگور در نظر داریم این نوع باغ که دارای صرفه اقتصادی خوبی است را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما