وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 19 شهريور 1402 ساعت 08:41   |   کد مطلب: 43251
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: «دهکده الگویی اقتصاد مقاومتی » در اردوگاه سیدالشهدا همدان تشکیل می‌شود.

علی قره‌باغی درگفتگو با خبرنگار ما گفت: در حوزه صندوق ها که مردمی است تسهیل‌گری انجام می‌شود که میتواند درمان یک خانواده، در حوزه اشتغال یا ازدواج باشد.

 
 
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه یکی از مباحث حوزه اقتصاد و رضایتمندی مردم بحث اقتصاد هست اظهارکرد:  اگر مشکل بیکاری در کشور حل شود واشتغال توسعه داده شود  و مردم بتوانند کسب درآمد داشته باشند خیلی از موضوعات دیگر را خودشان حل می‌کنند.
 
 
قره‌باغی  با بیان اینکه اشتغال یک  موضوع زیر ساختی است بیان کرد:  موضوع اشتغال هم رفاه است هم معیشت است، اشتغال در واقع میتواند بستر مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی باشد.
 
 
وی ادامه داد: ما در حوزه آموزش داریم فعالیت میکنیم با فنی حرفه ای تفاهم نامه داریم و بحث اجرایی در حال انجام است.
 
 
 
وی از یک زیر ساخت به نام «دهکده الگویی اقتصاد مقاومتی » در اردوگاه سیدالشهدا خبر داد و گفت: این زیر ساخت در حال آماده سازی است  که حدود ۲۳ رسته شغلی در حوزه های کشاورزی، دامپروری، دام سبک و سنگین، پرندگان زینتی و پرندگان بومی و سایر حوزه‌ها صنایع دستی، صنایع تکمیلی و مضوعات دیگر وجود دارد.
 
 
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت:  در این دهکده افراد توانمند می‌شوند، دو الی سه سال برای خودشان کار میکنند و میتوانند در بیرون کسب و کار خود را شروع کنند و این فرآیند و چرخه ادامه پیدا می‌کند.
 
 
وی افزود: یک دوره از طریق فنی حرفه ای  آموزش داده می‌شود و بعد از دریافت گواهی‌نامه مهارت می توانند تسهیلات دریافت کند و شغل را انجام دهند.
 
 
قره‌باغی ادامه داد: این دهکده فردی که آموزش دیده، یا فارغ التحصیل دانشگاهی است  و رشته مرتبط است یا آموزش فنی حرفه ای دیده است  و در این رسته فعالیت انجام میدهد دو الی سه سال کار انجام می دهد کسب و کار را در دهکده برای خودش انجام می دهد و کسب درآمد می‌کند.
 
 
وی تاکید کرد: کارگاه به فرد تحویل داده می‌شود و برای خودش کسب درآمد می‌کنند و بعد از کسب مهارت و توانایی در بیرون کسب و کار خود را راه اندازی می‌کنند و نفرات جدید وارد دهکده می‌شوند.
 
 

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان یادآور شد: در حوزه های دیگربحث تسهیلات  دفتر ۱۸ و دفتر۱۹ را داریم کمک به اینکه محصولات اقتصاد مقاومتی بتواند بازار رسانی شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما