وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 9 شهريور 1402 ساعت 06:45   |   کد مطلب: 43226
نماینده ولی‌فقیه در همدان تاکید کرد:
نقش بی‌بدیل زنان در حفظ و گسترش اسلام
نماینده ولی‌فقیه در همدان با تاکید بر اینکه این حضرت در عین حالی که در اسارت هستند، دستشان بسته است و تحت تسلط نیروی دشمن هستند، گفت: اما هیچ‌گاه در انتقال پیام الهی کوتاهی و سستی نکرده و در مواجهه با این مصائب با عزت و عظمت برخورد می‌کنند.

به گزارش نافع، آیت‌الله شعبانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از مسائل مهمی که بعد از شهادت امام حسین علیه‌السلام مطرح می‌شود مسئولیت اسرا بر ابلاغ  اهداف و پیام‌های امام‌ حسین علیه‌السلام به جامعه آن روز است.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه طبیعتاً پیام اصلی باید توسط این اسرا به شهرهای اسلامی منتقل می‌شد، افزود: اگر آن‌ روز فقط شهادت امام حسین علیه‌السلام مطرح می‌شد و قیام امام به جامعه آن‌روز در کوفه و شام  منتقل نمی‌شد رسالت امام کامل نمی‌شد.

وی با بیان اینکه امام سجاد علیه‌السلام به لحاظ شرایط جسمی که داشتند خیلی نمی‌توانستند میانداری کنند، اذعان داشت: بنابراین مسئولیت انتقال این‌ پیام  و محافظت از آن با حضرت زینب سلام‌الله‌علیه بود.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به اینکه در روز عاشورا و بعد از آن خیلی از مسئولیت‌ها را حضرت زینب سلام الله‌علیه انجام داد، خاطرنشان کرد:حضرت زینب(س)، حضرت ام‌الکلثوم(س)، دختران امام حسین علیه‌السلام و زنان صحابه که به شهادت رسیدند، با نقش آفرینی خود توانستند یک الگویی را از زن مسلمان را معرفی کنند.

سست و حقیر نشمردن خود در مقابل با دشمنان

نماینده ولی‌فقیه در همدان با تاکید بر اینکه این حضرت در عین حالیکه در اسارت هستند، دستشان بسته است و تحت تسلط نیروی دشمن هستند، بیان کرد: اما هیچ‌گاه در انتقال پیام الهی کوتاهی و سستی نکرده و در مواجهه با این مصائب باعزت و عظمت برخورد می‌کنند.

آیت الله شعبانی ادامه داد: باتوجه به اینکه امروزه رسانه‌های دشمن و هجوم فرهنگی که در جامعه وجود دارد، می‌خواهند از هویت زن تعریف جدیدی داشته باشند.

برخورداری از یک شخصیت متین اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در همدان تاکید کرد: امروزه تمدن غربی، بدنبال طراحی هویتی جدید از زنان است تا منافع خودش را تامین کند، این هویت جدیدی که تمدن غربی معرفی می‌کند با آن هویت اصیلی که یک زن مسلمان و یک زنی که که می‌خواهد زیست انسانی داشته باشد بسیار متغییر و متناقص است.

وی همچنین یادآور شد: هویت یابی زن در زیست انسانی او بسیار مهم است، شخصیت خود زن بعنوان یک انسان و حضور اجتماعی او بسیار مسلئه مهمی است که باید به آن پرداخت.

لزوم تفکر زنان در مورد هویت اصلی خود

آیت‌الله شعبانی افزود: امروزه اساسی‌ترین مسئله برای بانوان در جامعه آگاهی یافتن از هویت اصلی خود است و نباید با هویت‌های جعلی فریب بخورند که آن نیازمند به تفکر و مطالعه است.

نماینده ولی‌فقیه در همدان گفت: اگر معرفت و علم عمیق نسبت به هویت اصلی خود نداشته باشیم به راحتی نسبت به رسانه‌های معاند که می‌خواهد قدرت تفکر را از انسان بگیرد تسلیم شده و دچار بی‌هویتی خواهیم شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما