وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 10 مرداد 1402 ساعت 12:05   |   کد مطلب: 43107
پیشکسوت کشتی همدان با ابراز گلایه از برخی ناملایمات از سوی خانواده این رشته ورزشی گفت: اهالی کشتی با خودزنی ها و دو به هم زنی ها و تخریب یکدیگر راه به جایی نمی‌برند و می توان بار دیگر با دوری از اختلاف افکنی‌ها، اتحاد و همدلی ورزش کشتی استان را به جایگاه واقعی خود همچون دوره‌های گذشته رساند.

به گزارش نافع، حاج «عبدالله کاظمی روشن» نیاز به معرفی ندارد؛ پیشکسوت جهاد و شهادت و بزرگ مردی که سالیان سال در گود زورخانه و تشک کشتی، شاگردان زیادی را در میادین ورزش استان و کشور مطرح کرده است.

بزرگ منشی و جوانمردی این پیشکسوت ورزش استان به خصوص در گود زورخانه و کشتی باعث شده خیلی‌ها از شخصیت او الگو بگیرند.

حال و روز نه چندان خوب کشتی استان همدان هراندازه که گوش شکسته‌ها را رنجیده خاطر کرده است، برای حاج عبدالله که سال‌ها سرد و گرم چشیده این ورزش است، سخت و دشوار بوده و با این وجود می‌گوید: جای جبران هنوز هم هست و برای شروع دوباره هیچ گاه دیر نیست.

گفت وگو با این پیشکسوت کشتی استان همدان را بخوانید:

خبرنگار: قبول دارید کشتی استان بیمار است؟
کاظمی روشن: کشتی شرایط خوبی را ندارد اما اینطور نیست که کار را تمام شده بدانیم و بگوئیم دیگر جای جبران نیست؛ بلکه جای جبران هنوز هم هست و برای شروع دوباره هیچ گاه دیر نیست.

خبرنگار: اما برخی هجمه‌ها به سمت سرپرست هیات است؟
کاظمی روشن: آقای میرابیان و نفرات جدیدی که آمده‌اند، انسان‌های مودب و با شخصیت هستند. میهمان خانواده کشتی ما هستند و هیچ مشخص نیست که در ادامه هم سکان کشتی را در دست بگیرند. اما متاسفانه برخی برادران ما در کشتی که جوانمردی و فتوت از این ورزش صادر می‌شود، برخورد درستی نداشته‌اند در حالیکه وی به درخواست سایرین سرپرستی هیات را پذیرفته و باید احترام گذاشت.

خبرنگار: اما اخلاق این روزها در کشتی گم شده؟
کاظمی روشن: نباید اینطور باشد. آقای میرابیان دعوت شده تا مجمع را برگزار کند. اینکه چه کسی پیروز مجمع باشد هم مشخص نیست. به عنوان فردی که خاک این ورزش را خورده و صدها شاگرد را تحویل این جامعه داده که اغلب دارای جایگاه مدیریتی هستند، می‌خواهم که تخریب نکنند.

خبرنگار: موج این تخریب‌ها بیشتر در فضای مجازی است؟
کاظمی روشن: فضای مجازی جایی برای نقد یکدیگر نیست و بهتر است اهالی کشتی به جای این حاشیه سازی‌ها، اتحاد و همدلی را سرلوحه کار خود قرار دهند. بازتاب حواشی کشتی در فضای مجازی به دور از رفتار پهلوانی است. ادب و معرفت مقدمه فعالیت ورزشی است و نباید با تخریب یکدیگر چهره این ورزش پهلوانی را خدشه دار کنیم چراکه باعث می‌شود تا افراد خارج از کشتی نیز قضاوت ناپسند از ما داشته باشند. هرگونه غیبت و تهمت در فضای مجازی درشان ورزش کشتی نیست و آن‌هایی که روی تشک کشتی عرق ریخته‌اند، باید الگوی جامعه باشند و منصفانه نیست علیه افرادی که در راس کشتی هستند، سنگ‌اندازی شود.

کاظمی روشن: ادب و معرفت مقدمه فعالیت ورزشی است و نباید با تخریب یکدیگر چهره این ورزش پهلوانی را خدشه دار کنیم چراکه باعث می‌شود تا افراد خارج از کشتی نیز قضاوت ناپسند از ما داشته باشند.

خبرنگار: جایگاه ورزش کشتی هم مطلوب نیست؟
کاظمی روشن: همینطور که گفتم کشتی اوضاع خوبی ندارد. باید با اتحاد و وحدت شرایط را تغییر دهیم. در واقع دست در دست هم این کشتی گرفتار در گرداب را نجات بدهیم و تعمیر کنیم نه اینکه تخریب کنیم.
کشتی همدان باید بپذیریم سقوط داشته است. شاید اگر همین همت مربیان سازنده امثال مربیان سالن کشتی شهرداری همدان یا همان ملایر با مربیگری جلال لطیفی نبود، نابود شده بود.

خبرنگار: چه درخواستی از اهالی کشتی دارید؟
کاظمی روشن: حفظ آبروی یکدیگر از مهمترین ارکان اخلاقی است و هرگونه شایعه‌سازی مسموم کننده و موجب تضعیف کشتی می‌شود. بهتر است نسبت به رفتارهای نادرست تجدیدنظر شود و همه در راستای کمک به کشتی گام بردارند. از همین جان دست تمامی خاک خورده‌ها زحمت کشان کشتی استان را می‌بوسم و همه را به وحدت و انسجام یکپارچه دعوت می‌کنم. با همین اتحاد و همدلی می‌توانیم کشتی استان را یکبار دیگر به اوج برسانیم.

خبرنگار: از بیماری آقای غفرانی (عفراتی) اطلاع دارید؟
کاظمی روشن: وقتی شنیدم خیلی ناراحت شدم. پیگیر معالجه امیر هستم. امیر غفرانی (عفراتی) تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته است. از همه تقاضا دارم در این ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش، برای این قهرمان ملی دعا کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما