وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 2 تير 1402 ساعت 10:14   |   کد مطلب: 43052
محصول گلخانه پیشرفته هیدروپونیک نهاوند به بازارهای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و روسیه صادر می‌شود.

به گزارش نافع، رونق تولید و گسترش کشت‌های گلخانه‌ای در شرایط کم‌آبی بسیار بااهمیت و زمینه‌ساز اشتغال در مناطق مستعد است. مزیت‌های فراوان کشت گلخانه‌ای بر کسی پوشیده نیست و به دلیل مدیریت مصرف آب و تولید محصول باکیفیت در همه فصول سال باعث مزیت نسبی این نوع کشت‌شده است.

کارشناسان کشاورزی کم آفت بودن، مبارزه بهتر با آفات احتمالی، مکانیزه بودن، تولید محصول بهتر، استفاده بیشتر و بهتر از زمین، تولید محصول بیشتر در واحد سطح کمتر و مزایای دیگر را بهترین دلایل برای رونق گرفتن کشت گلخانه‌ای عنوان می‌کنند.

در بین انواع کشت‌های گلخانه‌ای استفاده از نوع پیشرفته این کشت با عنوان هیدروپونیک (بدون نیاز به خاک) مورد استقبال یکی از علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران نهاوندی قرارگرفته است.

کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: برداشت محصول فلفل دلمه‌ای از گلخانه هیدروپونیک نهاوند آغازشده است پس از بسته‌بندی صادر می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: ۲ هکتار در فاز اول و اخیراً هم ۲ هکتار دیگر نیز آماده‌شده و مشاهده می‌کنید که در حال برداشت محصول هستیم.

این سرمایه‌گذار بخش خصوصی اظهار داشت: میزان تولید این واحد در سال ۳۰۰ تن است که به کشور روسیه و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

وی می‌گوید: الآن در این ۴ هکتار ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند که بخشی از آن‌ها دانش‌آموختگان کشاورزی هستند.

کاظمی ادامه می‌دهد: فلفل دلمه‌ای زرد، قرمز و سبز این واحد کیفیت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل مشتری‌های خوبی دارد.

وی در پایان درخواستی از مسئولان دارد و می‌گوید: دولت اگر حمایت کند این چرخه حرکت می‌کند و اگر حمایت نشویم مطمئناً ضربه می‌خوریم.

به گزارش عصر همدان؛ ایجاد گلخانه نقش مهمی در صرفه‌جویی مصرف آب دارد و بیماری‌های گیاهی، علف هرز، وجین کردن و بیماری خاک در این نوع گلخانه وجود ندارد.

امیدواریم با حمایت‌های بخش دولتی زمینه توسعه و ایجاد این‌چنین واحدهای پیشرفته‌ای در نهاوند فراهم شود تا شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی باشیم.

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
01:23
 
 
 

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما