وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 24 آبان 1394 ساعت 14:22   |   کد مطلب: 17259
ک تولید کننده پوشاک ورزشی گفت: متاسفانه ورود پوشاک ورزشی بی کیفیت به ویژه از کشور چین توانسته است بازار داخل را با بروز مشکلاتی از قبیل بی اعتمادی ورزشکاران به خرید مارک های با کیفت داخلی کند.

به گزارش نافع به نقل از همدان ورزش، در این گزارش قصد داریم تا گوشه ای از مشکلات صنعت پوشک ورزشی را بررسی نماییم.

باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکیه بر توان داخلی به ویژه در عرصه اقتصاد مقاومتی، یکی از این عرصه ها جامعه ورزشی و صنعت پوشاک آن می باشد که خود می تواند در صرفه جویی ارزی بسیار مهم واقع شود.

از این رو خبرنگار ما با یکی از تولید کننده گان این پوشاک به گفتگو نشسته است که در ادامه آن را می خوانید.

حسین صارمی که خود زمانی در رشته والیبال فعالیت داشته است؛ امروز به عنوان یکی از تولید کنندگان پوشاک ورزشی فعالیت می کند.

وی در پاسخ به این سوال که عرصه تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی داخلی دارای چند بعد می باشد گفت: این موضوع شامل بعدهای مختلفی می شود که مهمترین آنها عبارتند از، مشکلات تولید و مشکلات بازاریابی و فروش.

این تولید کننده پوشاک ورزشی افزود: مشکلات تولید وسایل تنها به پوشاک و وسایل ورزشی محدود نیست و تمامی عرصه های تولیدی در صنایع کشور را در بر می گیرد.

صارمی تصریح کرد: بررسی رفع موانع این مشکلات به تصمیم گیری های کلان کشور بر میگردد که باید مسئولین با برگزاری نشست های تخصصی و استفاده از کارشناسان مجرب آنها را برطرف نمایند.

وی با ابراز تاسف از ورود کالاهای خارجی به کشور، عنوان داشت: ورود بی رویه کالاهای خارجی به کشور باعث شده است تا صنایع داخلی تمایلی به سرمایه گذاری در بخش تولید نداشته باشند.

این تولید کننده پوشاک ورزشی ادامه داد: متاسفانه ورود پوشاک ورزشی بی کیفیت به ویژه از کشور چین توانسته است بازار داخل را با بروز مشکلاتی از قبیل بی اعتمادی ورزشکاران به خرید مارک های با کیفت داخلی کند.

صارمی اضافه کرد: اگر این واردات به کشور کنترل نشود، قطعا در آینده این نزدیک شاهد خواهیم بود که دیگر هیچ تولید کننده ورزشی تمایلی به سرمایه گذاری در این بخش نداشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ثبت برندهای داخلی در عرصه تولید پوشاک ورزشی هزینه های بالایی را به دنبال دارد، عنوان کرد: تولید کننده ورزشی مجبور است که لباس های تولیدی خود را با نام یک برند خارجی روانه بازار نماید.

این تولید کننده پوشاک ورزشی ابراز کرد: بیشترین برندی که در کشور تولید می شود، مربوط به کشور ترکیه است که این موضوع خود بسیار نگران کننده است.

صارمی همچنین با در خواست از مسئولین مربوطه در زمینه توجه به تولید کننده گان ورزشی، اظهارداشت: مسئولین مربوطه می توانند با حمایت های موثر اقتصادی خود از این عرصه گامی ارزشمند را به منظور تحقق اهداف رهبر معظم انقلاب بردارند.

وی در ادامه کمبود بازار فروش را نیز به عنوان دومین مشکل این حوزه بر شمرد و عنوان کرد: متسفانه سطح پایین ورزش در همدان باعث شده است تا بازار فروش نیز به شدت کاهش داشته باشد.

این تولید کننده پوشاک ورزشی با ابراز امید واری به منظور پیشرفت ورزش استان، گفت: اگر بتوان ورزش را به سمت حرفه ای تر حرکت داد، قطعا از این طریق می توانیم بازار فروش پوشاک ورزشی را نیز متحول گردانیم.

صارمی در پایان خاطرنشان کرد: کمک به عرصه ی تولید داخلی باعث ایجاد کارآفرینی برای همه جوانان شده و خود می تواند بسیاری از مشکلات داخلی را مرتفع نماید.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما