وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 24 آبان 1394 ساعت 14:16   |   کد مطلب: 17255
معاون امور عمرانی استانداری همدان گفت:‌ انتقال آب از دره مرادبیگ به تصفیه خانه در فصول غیر زراعی انجام می‌شود.

به گزارش نافع به نقل از فارس، محمدرضا عراقی پیش از ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با بیان اینکه اولویت شورای حفاظت استان نصب کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز است، اظهار کرد: با نصب این کنتورها، کنترل بر روی چاه‌ها دقیق‌تر شده و میزان برداشت آب از منابع زیرزمینی به طور دائمی زیر نظر قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه از ظرفیت تشکل‌های غیر اداری در زمینه فرهنگسازی استفاده شود، افزود: در زمینه انسداد چاه‌های غیر مجاز در سال گذشته شهرستان رزن با انسداد تعداد 134 حلقه پیشرو بوده که شایسته تقدیر است.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه انتقال آب از دره مرادبیگ به تصفیه‌خانه همدان  در فصول غیر زراعی انجام می‌شود، تصریح کرد: این پروژه با پیشرفت خوبی مواجه بوده و شیوه و آغاز آن نیز رضایت‌بخش بوده است.

دشت کبودراهنگ بحرانی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز اظهار کرد:‌ با همکاری استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، دادگستری کل استان، نیروی انتظامی و فرمانداران در سال‌ جاری 445 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شد که منجر به صرفه جویی بیش از 35 میلیون متر مکعب آب شده است.

مرتضی عزالدین با بیان اینکه 2 هزار و 270 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز نصب شده است، گفت: از این تعداد برای یک‌هزار و 455 دستگاه، کارت صادر شده و این روند با سرعت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه 500 اخطاریه مشترک آب و برق نیز برای چاه‌های کشاورزی برقی به منظور نصب کنتور هوشمند صادر و تحویل کشاورزان شده است، خاطرنشان کرد‌: در صورت اتمام مهلت مقرر اخطاریه و عدم اقدام از طرف کشاورز در خصوص نصب کنتور، برق چاه قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان تأکید کرد: مردم باید به این درک دست یابند که اگر امروز وضعیت منابع آبی را کنترل نکنیم، فردا آبی برای آیندگان باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه وضعیت دشت‌های همدان نامطلوب است، تصریح کرد: اگر امروز دشت ممنوعه کنترل نشود، به دشت ممنوعه بحرانی و در آینده به بیابان تبدیل خواهد شد.

عزالدین گفت: وضعیت همه دشت‌های استان ممنوعه است و از این بین وضعیت دشت کبودراهنگ به مرحله بحرانی رسیده است.

در پایان این جلسه از فرماندار رزن به دلیل همکاری و حمایت از انسداد چاه‌های غیر مجاز تقدیر شد.

پایان پیام/م

دیدگاه شما