وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 21 آبان 1394 ساعت 10:38   |   کد مطلب: 17212
دبیر همایش بین‌المللی میرسید علی همدانی:
بنیاد "میرسید علی همدانی" در همدان تأسیس شود
دبیر همایش بین المللی میرسید علی همدانی با اشاره به اینکه شخصیت این عارف فرهیخته به سبب تأثیراتی که در خارج از کشور و شبه قاره داشت کمتر دیده شده است، گفت: بنیاد میرسید علی همدانی در همدان تأسیس شود.

به گزارش نافع به نقل از تسنیم، صفی‌الله صفایی در حاشیه آئین افتتاحیه همایش بین‌المللی میرسید علی همدانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این آئین اساتید، فرهیختگان و علما حضور چشمگیری دارند.

وی بیان کرد: به مناسبت این همایش امروز 3 برنامه با شکوه؛ نواختن زنگ مدرسه به نام میرسیدعلی همدانی و گرامیداشت شخصیت وی در دبیرستان تهذیب، افتتاح مجتمع آموزشی با ظرفیت تحصیل یک‌هزار و 200 دانش‌آموز به نام این شخصیت فاخر در منطقه 600 دستگاه و رونمایی از تندیس میرسیدعلی همدانی در همدان برگزار شد.

صفایی عنوان کرد: در آئین افتتاحیه سخنرانی آیت‌الله محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار همدان و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و قائم مقام پیام نور پیش‌بینی شده است.

وی از رونمایی از کتاب میر همدان که توسط دکتر اذکایی نگاشته شده خبر داد و افزود: بعد از راه‌اندازی سایت همایش و ارسال پوستر همایش به سراسر کشور داوری مقالات توسط 20 نفر از اعضای هیئت علمی مورد بررسی قرار گرفت و کتاب آن تحت عنوان مجموعه مقالات چاپ و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صفایی اظهار داشت: میهمانانی از کشورهای الجزایر، پاکستان، هندوستان و تاجیکستان در همدان حضور دارند، ضمن اینکه سفرای تاجیکستان و پاکستان نیز از میهمانان این همایش هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان گفت: همدان سرشار از مفاخر و اندیشمندان بزرگی است اما چون میرسید علی از ابتدای زندگی‌اش در همدان بوده ولی در اوان جوانی به کشورهای همسایه سفر می‌کند، تاثیرات او در اندونزی، مصر، عربستان، تاجیکستان و غیره بروز یافته است.

صفایی بر لزوم تأسیس بنیاد میرسید علی همدانی در همدان تأکید و بیان کرد: با ایجاد این بنیاد آثار این شخصیت فرهیخته در اختیار همگان قرار می‌گیرد و خوانده می‌شود چرا که بعد عرفانی ایشان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

پایان پیام/م

دیدگاه شما