وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 21 آبان 1394 ساعت 09:47   |   کد مطلب: 17204
مراسم افتتاحیه همایش میرسید علی همدانی با حواشی جالب توجهی برگزار شد که جشن رسانه‌های استان همدان برای همایش میر سید علی همدانی یکی از این حواشی بود.

به گزارش نافع به نقل از فارس، مراسم افتتاحیه همایش میرسید علی همدانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استاندار همدان، سفرای کشورهای تاجیکستان و پاکستان در ایران، مدیران استانی و مهمانان داخلی و خارجی در محل سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد.

مراسم افتتاحیه که با اندکی تاخیر آغاز شد با حواشی قابل توجهی همراه بود که ابتدا می‌توان حضور افراد مختلفی پشت در استانداری اشاره کرد که نیروهای حراست فیزیکی استانداری مانع حضور این افراد در همایش بودند.

هنگام ورود به سالن شهدای استانداری آنچه در ابتدا خودنمایی می‎کرد بنر بزرگی در سمت راست سن بود که عکسی از مراسم استقبال مردم همدان از رئیس جمهور را نشان می‌داد و ربط این بنر به مراسم میرسید علی همدانی مشخص و واضح نبوده و نیست و البته به گواه برخی از اهالی رسانه این بنر در همایش‌ها و جلسات مختلف حضوری پررنگ دارد و در مراسم کنگره نماز نیز جزئی از دکور سالن شهدای استانداری بوده و گویا قرار است که تا پایان دولت یازدهم بماند.

از سوی روابط عمومی استانداری بین اهالی رسانه پسورد وای‌فای به منظور استفاده از اینترنت توزیع شد و این اقدام در انتشار اخبار افتتاحیه همایش گامی مناسب و قابل توجه بود.

همایش با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و سرود ملی و پیام حضرت آیت‌الله جوادی به همایش میرسید علی آغاز شد و نماینده ولی فقیه در استان با تأخیر به مراسم رسید.

مجری این مراسم سهیل محمودی از شاعران و مجریان شناخته شده کشور بود و این موضوع نشان داد که مدیران استان همدان در برگزاری و اجرای مراسم در حد ملی و بین‌المللی به توانایی و ظرفیت استان اعتقادی ندارند.

معاون دانشگاه پیام نور به عنوان اولین سخنران پشت تریبون قرار گرفت و با خوانش اشعاری از میرسید علی همدانی شروع به سخنرانی کرد و در حین سخنرانی برای ارائه گزارش پوشه مطالبش را درخواست کرد که جا گذاشته بود.

تعدادی از مهمانان مراسم ایستاده مراسم را دنبال می‌کردند و برخی نیز در بیرون از سالن به صورت پخش زنده آیین افتتاحیه را تماشا می‌کردند البته در این باره قابل توجه است که تعداد کثیری از جوانان با ظاهری قابل توجه مهمان مراسم بودند که اگر دانشجو باشند می‌توان گفت مهمان دانشگاه‌های استان بودند. البته خانواده‌هایی که با کودکان خود در سالن نشسته بودند موجب تعجب و نگاه خیره برخی از حضار شده بودند.

معاون دانشگاه پیام نور کشور در ارائه گزارش امور انجام شده در استان را برای برگزاری همایش میرسید علی همدانی ارائه کرد و به این نکته نیز اشاره کرد که چهار ویژه‌نامه تخصصی در‌باره میرسید علی همدانی از سوی دبیرخانه همایش منتشر شده است.

پخش کلیپ تکراری در بین سخنرانی مهمانان از جمله مواردی بود که برخی از افراد حاضر در سالن این مهم را نمی‌پسندیدند.

نماینده ولی فقیه در استان نیز یکی از سخنرانان مراسم افتتاحیه بود که به مقوله تحجر پرداخت و فلسفه برگزاری این همایش را مبارزه با تحجر عنوان کرد.

استاندار همدان دیگر سخنران این مراسم در ابتدای سخنان پس از آرزوی توفیق برای دولت تدبیر و امید و اشاره به تعامل دولت یازدهم با دنیا گفت: من معمولاً در مراسم و جلسات مطلبی را از قبل آماده نمی‌کنم اما در این مراسم به دلیل حضور فرهیختگان و علما مطالبم را نوشته‌ام.

وی سال آینده را سال سید جمال‌الدین اسدآبادی عنوان کرد و وعده برگزاری همایش سید جمال در سال آینده را داد.

استاندار همدان، صدا و سیمای استان همدان را در کشور نمونه برشمرد و تصریح کرد: استان‌های دیگر صدا و سیمای مرکز همدان را سرلوحه و الگو قرار دهند و این مهم در حالی بود که صدا و سیما مرکز همدان پخش زنده این مراسم را انجام نداد.

نیکبخت در جمله‌ای که بیشتر به طنز شبیه بود، گفت: رسانه‌های همدان به واسطه برگزاری همایش میرسید علی همدانی جشن گرفته‌اند و در نمایشگاه مطبوعات برای این مهم سنگ تمام گذاشتند و این مهم نیز در حالی است که در مراسم میرسید علی همدانی در نمایشگاه مطبوعات استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و متولیان همایش شرکت نکردند و تنها حاضران در همایش تعداد انگشت‌شماری از خبرنگاران استان بودند.

مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی میرسید علی همدانی با سخنرانی سفیر تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران ادامه یافت و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز سخنران پایانی این مراسم بود.

در انتهای مراسم نیز کتاب «میرهمدان» تألیف دکتر پرویز اذکایی رونمایی شد.

پایان پیام/م

دیدگاه شما