وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 20 آبان 1394 ساعت 10:59   |   کد مطلب: 17186
در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی میرسید علی همدانی در همدان رئیس دانشگاه دولتی کولاب تاجیکستان از موزه آمادای و برخی کارگاه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان بازدید کرد.

به گزارش نافع، صبح امروز رئیس دانشگاه دولتی کولاب تاجیکستان در حاشیه همایش میرسیدعلی همدانی از موزه آمادای و برخی کارگاه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان بازدید کرد.

عبدالله حبیب‌الله، در حاشیه بازدید هیئت تاجیکستانی از دانشگاه آزاد همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از دیدن این موزه بسیار شگفت‌زده شدم زیرا این موزه نمونه‌ای کامل از تاریخ این مرز و بوم کهن است.

وی تأکید کرد: این موزه محصول زحمت دانشجویان، اساتید و مسئولان دانشگاه آزاد همدان است که نظیر آن را تا به امروز در هیچ کجای دنیا ندیده‌ام.

رئیس دانشگاه دولتی کولاب تاجیکستان افزود: امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم با تعداد بیشتری از دانشجویان و اساتید کشورمان به این دانشگاه برگردیم چون با دیدن این امکانات می‌توان دانش زیادی را به نسل جوان منتقل کرد.

وی اضافه کرد: تجهیزات و امکانات دانشگاه آزاد، در نوع خود بسیار جذاب و عالی است و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک با تبادل دانشجو و اعضای هیئت علمی ارتباط نزدیکتری با این دانشگاه برقرار کنیم.

 حبیب‌الله بیان کرد: دانشگاه دولتی کولاب تاجیکستان در سال 1945 میلادی ابتدا برای تربیت معلمان استان کولاب تأسیس شد و بعد از چند سال به دانشگاه ارتقا یافت.

وی اظهار کرد: این دانشگاه در سال 2009 میلادی به نام پدر شعر فارسی، رودکی سمرقندی، نامگذاری شد و هم اکنون دارای 395 استاد، 8 هزار و 500 دانشجو، 10 دانشکده و 42 رشته تحصیلی است.

رئیس دانشگاه دولتی کولاب تاجیکستان تأکید کرد: تقویت روابط دوجانبه علمی و فرهنگی بین دانشگاه کولاب و دانشگاه آزاد همدان و اجرایی تفاهم‌‏نامه خواهرخواندگی شهر همدان با کولاب در تمام زمینه‏‌های مورد علاقه در حاشیه همایش بین‏‌المللی میرسیدعلی همدانی می‌تواند از نتایج و ثمرات این همایش محسوب شود.

پایان پیام/م

دیدگاه شما