وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 20 آبان 1394 ساعت 08:58   |   کد مطلب: 17178
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همدان خبر داد:
وجود 682 امام جماعت در مساجد همدان
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان تعداد امام جماعات مساجد استان همدان در سال گذشته را 531 نفر و در سال جاری را 682 نفر اعلام کرد.

به گزارش نافع به نقل از فارس، حجت‎الاسلام علیمراد کیانی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با بیان اینکه موضوع مسجد فقط در خصوص عمران فیزیکی نیست بلکه عمران فرهنگی نیز مطرح است، اظهار کرد: مسجدی که پیامبر اسلام ساخت فقط از حصار بود و بعدها ساختمان آن ایجاد شد.

وی بیان کرد: متاسفانه در حوزه مسجد نگاه مردم به سمت فرهنگی کم است و بیشتر به مسائل عمرانی مسجد توجه می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همدان تعداد مساجد استان را یک‎هزار و 790 مسجد اعلام کرد و افزود: سازمان تبلیغات برنامه‏‌ای پنج ساله برای پوشش تبلیغی مساجد را از سال 92 آغاز کرده است.

وی ادامه داد: طبق هدفگذاری انجام شده تا پایان سال 97 باید 50 درصد مساجد استان دارای امام جماعت شوند.

حجت‎الاسلام کیانی با اشاره به اینکه طبق برنامه پنج ساله سازمان تبلیغات اسلامی، باید سالانه 86 نفر به تعداد امام جماعات مساجد افزوده شود، بیان کرد: سال 92 در استان 433 امام جماعت وجود داشت و در سال 97 باید تعداد امام جماعات استان به 895 نفر برسد.

این مسئول تعداد امام جماعات مساجد استان همدان در سال گذشته را 531 نفر و در سال جاری را 682 نفر اعلام کرد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان تعداد مساجد بدون امام جماعت در همدان را 15 مسجد دانست و افزود: برای اضافه کردن 100 روحانی برای امام جماعات مساجد باید حداقل سالانه 800 میلیون تومان به اعتبار سازمان تبلیغات اسلامی تزریق شود.

وی با تاکید بر اینکه مساجد ظرفیت‎های متعدد اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... دارند، بیان کرد: مقوله فرهنگ گسترده است و در مسجد هر مقوله فرهنگی را نمی‌توان وارد کرد به طور مثال موسیقی هم فرهنگی است اما نمی‎توان آن را در مسجد اجرا کرد.

کیانی خواستار برگزاری برنامه‎های اداری در مساجد به جای سالن‎ها شد و بیان کرد: می‎توان از این راه مبلغی به مسجد کمک کرد.

مدیر کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد اداره ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه جایگاه مسجد فقط عبادی نیست و کارکردهای متفاوتی دارد، اظهار داشت: اگر فکر کنیم مسجد فقط برای عبادت است جایگاه این مکان مقدس تا حد نمازخانه پایین می‎آید.

هادی فیض‏‌منش با اشاره به اینکه مسجد طراز اسلامی ویژگی‎هایی دارد، بیان کرد: مسجد طراز اسلامی باید ظاهری مناسب، امام جماعت، هیئت امنا و برنامه‎های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بزرگی در حوزه مساجد در استان همدان وجود دارد، اضافه کرد: امروزه از ظرفیت مساجد غافل شده‌ایم.

پایان پیام/م

دیدگاه شما