وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 20 آبان 1394 ساعت 08:51   |   کد مطلب: 17176
رئیس سازمان عتبات عالیات شهرستان همدان:
5 موکب همدانی برای خدمات‌رسانی به زوار حسینی راه‌اندازی شد
رئیس سازمان عتبات عالیات شهرستان همدان گفت: در حال حاضر از سوی عتبات عالیات شهرستان همدان پنج موکب در داخل کربلا برای خدمات‌رسانی راه‌اندازی شده است.

به گزارش نافع، مصطفی غفاری در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت اربعین حسینی در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: امسال ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در تقسیم‌بندی کار خدمات‌رسانی به زوار اربعین پشتیبانی نقدی و نذورات مردمی و ارسال و هدایت این نذورات را به موکب‌های عراق برعهده گرفته است.

وی به اقدامات انجام‌شده امسال به زوار در سازمان عتبات عالیات شهرستان همدان اشاره کرد و گفت: تاکنون پنج موکب در داخل کربلا برای خدمات‌رسانی راه‌اندازی شده که سه کاربری در زمینه پذیرایی، استراحتگاه و خدمات پزشکی زوار را برعهده دارد.

رئیس سازمان عتبات عالیات شهرستان همدان ادامه داد: تعداد خدام این موکب‌ها 120 نفر هستند که یک هفته قبل از اربعین حسینی برای خدمات‌رسانی به زوار از همدان عازم کربلا می‌شوند و کار خدمات‌رسانی را به زوار آغاز می‌کنند.

غفاری افزود: 16 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و یک دستگاه جرثقیل نیز برای خدمات‌سانی به زوار عازم آن سوی مرز می‌شوند و همچنان برآورده کردن نیازهای زوار چون تأمین پتو، داربست، وسایل حمل‌ و‌ نقل اعم از مینی‌بوس و اتوبوس، دستگاه‌های گرمایشی، سوخت و مواد غذایی نیز در دست اقدام است.

رئیس سازمان عتبات عالیات شهر مریانج نیز گفت: شهر مریانج به عنوان یک مسیر پرتردد زوار اربعینی نیز آمادگی کافی برای خدمات‌رسانی به زوار را دارد، تاکنون حسینیه ابوالفضلی (ع) و هیئت پنج تن آل عبا (ع) به عنوان استراحتگاه زوار ورودی در نظر گرفته شده است.

نادر پورسبزی افزود: هشت دستگاه کامیون حامل مواد غذایی نیز از مریانج برای پذیرایی از زوار عازم می‌شود و امید است شهر مریانج بتواند 7 هزار نفر از زوار را زیر پوشش خدمات‌رسانی قرار دهد.

پایان پیام/م

دیدگاه شما