وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 19 آبان 1394 ساعت 11:17   |   کد مطلب: 17167
کسانی نعمت بی حد و حصر امنیت مردم را به بهای اهداف شوم خود زیر سوال برده و از صدمه زدن به اموال عمومی و شخصی و نیز توهین به شعور مردم هیچ ابایی ندارند؛ نه تنها حامی مردم آذربایجان نیستند، بلکه دشمن آذربایجان هم هستند.

به گزارش نافع به نقل از آناج در حالی که گروه‌های قوم گرای افراطی با پشتیبانی جریانات معاند خارجی و جریان سازی شبکه های ماهواره ای معلوم الحال به شدت در فضای مجازی برای تشویش اذهان عمومی و برگزاری تظاهرات تبلیغ می‌کردند و خبر از حضور چند صد هزاری نفری مردم می‌دادند، افراد معدودی در تجمع شرکت کردند. این جریانات ادعاها داشتند تظاهرات آرامی به پا خواهند کرد اما واقعیت موجود چیز دیگری را نشان می دهد.

نیروهای انتظامی که برای برقراری نظم عمومی و جلوگیری از ورود خسارت به اموال عمومی و مردم در صحنه حضور داشتند، با تشکیل تجمع محدود در دو نقطه از شهر تبریز افراد را دعوت به آرامش کردند، نیروهای انتظامی حتی در مقابل استانداری اجازه دادند تا برخی تظاهرکنندگان حرف‌ها و مواضع خود را به گوش مسئولین برسانند، اما متاسفانه این افراد که شمار آنها به دویست نفر هم نمی رسید به نیروهای نظامی حمله ور شده و شعارهای تندی را نیز سر دادند.

مشاهدات میدانی حاکیست نیروهای انتظامی برای جلوگیری از وقوع درگیری عقب نشینی کردند تا بلکه تظاهرکنندگان آرام شوند اما آنان با پرتاب سنگ به سمت نیروهای پلیس تعدادی از عوامل نیروهای انتظامی را به شدت زخمی کردند.

نکته قابل توجه ماجرای امروز عصر تبریز این بود مردم عادی که برای انجام امورات روزمره‌ی خود در مرکز شهر حضور داشتند از این اقدامات تجمع کنندگان بسیار  وحشت زده شده و ناراحت بودند، البته متاسفانه تجمع کنندگان به مردم عادی که مشغول فعالیت روزمره ی خود و گذر از معابر بودند نیز توهین می کردند.  شعار " هرکس کی بی طرفدی فارس دان دا بی شرف دی" نثار مردمی می شد که با نگاه های منتقد خود تماشاگر اوضاع بوجود آمده در معابر مرکزی شهر تبریز بودند.

این شعار و رفتار تند تجمع کنندگان که بیشتر شبیه آشوب بود، بسیاری از مردم  را آزرده خاطر کرد، از آنجایی که تعداد این افراد بسیار اندک بود سعی داشتند مردم عادی را با خود همراه کنند اما زمانی که بی رغبتی شهروندان را برای شرکت در تجمع را مشاهده کردند، آنها را به باد فحش‌ و ناسزا می گرفتند. عصبانیت این عده معدود به حدی بود که به خودروهای سواری مردم عادی نیز رحم نکرده و با پرتاب سنگ موجب تحمل خسارت مردم شدند.

نوع تظاهرات و افراد هرچند معدودی که در آن شرکت کرده بودند؛ نشان از این داشت که برنامه کاملا از پیش طراحی شده بوده و دست‌های پشت پرده تنها قصد آشوب و امنیتی کردن فضای شهر را داشتند.

گزارش منابع آگاه حاکیست در بین تظاهرکنندگان در تبریز تعدادی از شهرستانهای اطراف نیز دیده می‌شد و اقدامات هماهنگ شده ای برای پررنگ تر کردن بازتاب رسانه ای تجمع در شهرهای بزرگ مثل تبریز انجام شده است.

به نظر می رسد، هدف اصلی این تجمعات بسترسازی برای ایجاد یک فتنه پیچیده قومی باشد، چرا که همت بیشتر تجمع کنندگان در مستند سازی تصویری و بزرگ نمایی حوادث روی داده بوده به نحوی که بررسی روند فعالیت های موجود در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که  حتی در ساعات و روزهای آتی کار به کشته سازی و نماد سازی برای گرم نگه داشتن احساسات مردمی نیز بکشد.

استفاده از عکس های آرشیوی مانند آتش زدن اتوبوس در ناآرامی های فنته 88 در تهران و ماجراهای تاسف بار سال 85 تبریز در میان عکس های تجمعات تبریز نشان بر برنامه ریزی دقیق این گروهها برای بزرگ نمایی و ادامه ی این ماجراجویی ها دارد.

 

کسانی نعمت بی حد و حصر امنیت مردم را به بهای اهداف شوم خود زیر سوال برده و از صدمه زدن به اموال عمومی و نیز نیروهایی که به صورت شبانه روزی در خدمت مردم هستند و همچنین توهین به شعور مردم هیچ ابایی ندارند؛ نه تنها حامی مردم آذربایجان نیستند، بلکه دشمن آذربایجان هم هستند. همه ترک زبان های ایران عزیز تعصب دارند و توهین‌ها را محکوم می‌کنند اما قطعا پاسخ به این توهین‌ها نباید آشوب و بهم ریختن امنیت شهر باشد.

گفتنی است با وجود اینکه رئیس سازمان صدا و سیما نیز رسما از مردم آذربایجان عذرخواهی و با خاطیان امر برخورد کرد، اما با این وجود جریانان افراطی قوم گرا فعال بوده و شاید حتی اگر شدیدترین برخوردها با عوامل برنامه فیتیله صورت گیرد این جریان‌های مخالف همچنان فضا را برای تامین اهداف شوم خود غبارآلود خواهند کرد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما