وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 19 آبان 1394 ساعت 09:30   |   کد مطلب: 17163
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان:
علوم پزشکی همدان در رتبه‌های برتر فعالیت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با فعالیت‌های انجام‌شده دانشگاه علوم پزشکی همدان در رتبه‌های برتر فعالیت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

به گزارش نافع به نقل از فارس، سعید بشیریان در نشست علمی با موضوع «تبادل نظر در خصوص فناوری سلامت» تجاری‌سازی علم را از اهداف دانشگاه‌های نسل سوم بیان کرد و با تأکید بر تبدیل این شعار به عمل، از وجود بستر مناسب در دانشگاه برای تحقق آن خبر داد.

وی بر تبدیل دانش به ثروت برای رشد اقتصادی با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و تشکیل مراکز رشد در دانشگاه‌ها را با هدف صنعت دانش‌محور و دانش صنعت‌محور دانست.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بین صنعت و دانش، فاصله زیادی وجود دارد که سبب وابستگی زیاد کشور در حوزه‌های مختلف شده است، افزود: باید با تلاش و همت کشور را به اقتدار علمی برسانیم.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی همدان به دنبال ایجاد شرایطی است تا محققان بتوانند در مسیری حرکت کنند که علاوه بر تولید مقاله‌های پژوهشی برای خود و مملکت، بهره اقتصادی نیز داشته باشند.

بشیریان در این خصوص به تشکیل اتاق تمیز، تولید نیمه‎صنعتی مواد آرایشی و دارویی و تولید مواد اولیه اشاره کرد و از وجود زمینه مناسب برای ورود شرکت‎های دانش‌بنیان و کمک به آنها خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه در سال 90 تأسیس شد و پس از بررسی وضع موجود در نیمه دوم سال 92، فعالیت خود را به صورت عملی از سال 93 آغاز کرد، افزود: این فعالیت‌ها بر اساس اصلاح زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها با اختصاص فضای مناسب برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و اتاق تمیز انجام شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به وجود تقاضای زیاد برای تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، از استقرار 11 شرکت دانش‌بنیان تا سال پایان سال و تسهیل امور با توجه به سختی مراحل خبر داد و افزود: دو شرکت مراحل ثبت خود را انجام داده و چهار شرکت نیز در شرف ثبت هستند و صلاحیت دو شرکت در حال بررسی است.

وی فعالیت این شرکت‌ها را خوب توصیف کرد و حمایت وزارت بهداشت را برای سرعت بخشیدن به این طرح‌ها خواستار شد.

بشیریان با توجه به وجود ظرفیت‌های خوب در دانشگاه و تعامل با سایر دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف ابراز امیدواری کرد این دانشگاه بتواند در این خصوص حرکت جهشی داشته باشد و تا سال 95 جزو 10 دانشگاه برتر در فعالیت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.

پایان پیام/م

دیدگاه شما