وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 17 آبان 1394 ساعت 12:07   |   کد مطلب: 17124
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در خصوص شایعات برکناری مدیرکل آموزش و پرورش استان، گفت: ایشان با قدرت سکان آموزش و پرورش را بر عهده دارد و شایعات صحت ندارد.

به گزارش نافع به نقل از فارس، محمدابراهیم الهی‌تبار در شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اگر سازمان مدیریت برنامه‌ریزی نقش‌آفرین نباشد انحرافات در مسائل برنامه‌ای و بودجه‌ای کشور رخ می‌دهد، اظهار کرد: از رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان همدان تقاضا دارم در جلسات حضور داشته باشد.

وی سالروز 13 آبان را گرامی داشت و افزود: دانش‎آموزان قبل و بعد از انقلاب در کشور نقش‎آفرینی داشتند و اکنون نیز برای آینده مملکت باید فعالانه در صحنه حضور داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان به موضوع سیستم‌های گرمایشی مدارس اشاره کرد و ادامه داد: سیستم‎های گرمایشی مدارس مجدد بررسی شود تا استانداردهای لازم را داشته باشند چراکه در صورت بروز هر گونه حادثه مسئولان آموزش و پرورش باید پاسخگو باشند.

وی در خصوص شایعات برکناری مدیرکل آموزش و پرورش استان، بیان کرد: مدیرکل آموزش و پرورش استان با قدرت سکان آموزش و پرورش را بر عهده دارد و شایعات صحت ندارد.

الهی‌تبار در خصوص برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در مدارس، افزود: رویکرد کشور و نظام برنامه‌ای بر این است تا جایی که امکان دارد حوزه بخش خصوصی تقویت شود.

این مسئول در خصوص کیفیت آموزش، افزود: برای موضوع کیفیت آموزش شاخص‌هایی وجود دارد که یکی از آنها میزان قبول‎شدگان در کنکور سراسری است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه به فضاهای ورزشی آموزشگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: همدان استانی سردسیر است که در طول سال برای ورزش دانش‌آموزان نمی‌تواند از فضای باز استفاده کند.

وی موضوع سالن‌های سرپوشیده آموزشگاه‌ها را مهم دانست و بیان کرد: از آن جا که همدان، استانی سردسیر است نباید سرانه فضای ورزشی استان در آموزشگاه‌ها کمتر از میانگین کشوری باشد.

الهی‌تبار اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش در راستای افزایش سرانه ورزشی دانش‎آموزان باید چارچوب‌ها را فعال و از خیرین استفاده کند.

وی با بیان اینکه شرایط کشوری به سمت و سویی رفته که در حوزه عمرانی نمی‌توان به تکمیل فوری استخرهای سرپوشیده آموزش و پرورش امیدوار بود، افزود: توافقی در خصوص 9 استخر دانش‌آموزی سرپوشیده استان همدان انجام و طبق توافق مقرر شده یک‌سوم اعتبار از سوی وزیر آموزش و پرورش، یک‎سوم از طریق ماده 180 استانی و یک‎سوم به صورت مشارکتی با وزارتخانه تامین شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تاکید بر اینکه از 9 پروژه استخر دانش‎آموزی استان 6 طرح ملی و سه طرح استانی است، افزود: سال گذشته ماده 180 دارای دو بخش ملی و استانی بود که مقرر شد بخشی از اعتبار مورد نیاز از ماده 180 تامین شود.

این مسئول در خصوص استفاده بهینه از امکانات، ادامه داد: به ورزش و جوانان گفته می‌شود که فضاهای ورزشی را باید اجاره دهید از طرفی آموزش و پرورش انتظار در اختیار گرفتن رایگان فضاهای ورزشی تربیت بدنی را دارد.

الهی‌تبار به مسئله سرویس بهداشتی مدارس اشاره کرد و با بیان اینکه برای ساخت سرویس بهداشتی در مدارس منابع باید در نظر گرفته شود، افزود: اگر بخواهیم منتظر منابع مالی باشیم تا کار انجام شود این اقدام امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی درباره آسفالت و محوطه‌سازی مدارس، بیان کرد: حدود 15 میلیون متر مربع مدارس استان نیاز به آسفالت‌ریزی دارند که در راستای انجام این امر درصدی برای شهرستان‌ها در نظر گرفته و به شورای آموزش و پرورش شهرستان‎ها نیز گفته می‌شود که درصدی را خود انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بیان کرد: 15 میلیون متر مربع آسفالت‌ریزی برای مدارس استان نیاز است که در این راستا هر شهرستان باید 10 درصد وضعیت خود را ارتقا دهد.

پایان پیام/م

دیدگاه شما