وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 17 آبان 1394 ساعت 12:00   |   کد مطلب: 17123
آتیلا پسیانی در چهارمین شب از اجرای آیین سوگ چامه‌ها (اجتماع آیینی هنرمندان) در برج میلاد تهران مقتل‌خوانی کرد

به گزارش نافع به نقل از ایسنا،  این هنرمند شب گذشته (16 آبان ماه) با حضور در مراسم سوگ چامه‌ها و پس از بازدید از خیمه‌های مختلف برپاشده در محوطه برج میلاد، به خیمه اصحاب فرهنگ و هنر آمد.

این بازیگر پس از سوگینه خوانی رسول نجفیان، به روی صحنه رفت و برای مخاطبان و شهروندان مقتل خوانی کرد.

 

 

 

پسیانی با حضور در سوگواره خیمه‌ها و نجواها، مقتل مسلم بن عقیل(ع) را که توسط میلاد اکبرنژاد بازنویسی و روایت شده بود، برای شهروندان قرائت کرد.

اجرای «شوق حضور» از امشب

نمایش "شوق حضور" به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های «خیمه‌ها و نجواها» برج میلاد تهران از امروز 17 آبان ماه به مدت 4 روز برای دانش آموزان پایتخت در برج میلاد تهران اجرا می‌شود.

این نمایش که به کارگردانی شیوا کاتوزیان است، امسال چهاردهمین سال اجرای خود را در یادمان ملی ایرانیان تجربه می کند.

نمایش «شوق حضور» به نویسندگی زنده یاد منصوره فیلی است.این نمایش کاری از گروه هنری حنانه است که 14 سال به صورت پیاپی همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) روی صحنه می‌رود و امسال همزمان با اجرای برنامه خیمه‌ها و نجواها این نمایش ویژه دانش آموزان پایتخت به مدت 4 روز اجرا می‌شود.

نمایش «شوق حضور» روایتگر 10 تابلو از حماسه‌های ظهر عاشورا است که با حضور 40 بازیگر زن بر صحنه اجرا می‌شود. در این اثر پرده‌های مختلفی چون سلام، جنگ، شهادت حر، شهادت حضرت علی‌اکبر (ع)، شهادت حضرت قاسم (ع)، شهادت حضرت عباس (ع)، شهادت حضرت علی‌اصغر (ع)، نماز ظهر عاشورا، شهادت امام حسین (ع)، گفت‌وگوی حضرت زینب(س) در شام غریبان، شهادت حضرت رقیه(س) و در‌نهایت بارگاه یزید به تصویر کشیده می‌شود.

به گفته کاتوزیان کارگردان این نمایش، تماشاچی نمایش را در کنار موسیقی دنبال می کند و به نوعی موسیقی خود راوی قصه هست و روایت می‌کند. یعنی علاوه بر راوی‌، نریشن، بازی بازیگر‌ها بر صحنه، موسیقی روایتگر این قصه هست. به عنوان مثال اگر جایی جنگ، تشنگی، فراق به تصویر کشیده می‌شود همه این‌ها را موسیقی حکایت می‌کند.

این نمایش را از امروز 17 تا 20 آبان ماه ساعت 10 صبح در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران اجرا کند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما