وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 17 آبان 1394 ساعت 12:43   |   کد مطلب: 17115
معاون تربیت‎بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان:
سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان همدان پایین‌تر از میانگین کشوری است
معاون تربیت‎بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به پایین بودن سرانه فضای ورزشی همدان نسبت به میانگین کشوری گفت: سرانه فضای ورزشی به ازای هر دانش‎آموز در میانگین کشوری 50 سانتی‌متر و در همدان 47 سانتی‌متر است.

به گزارش نافع به نقل از تسنیم، عبدالله جعفری در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: ارتقای شاخص‌های حوزه تربیت‌بدنی در مدارس وابسته به نیروی انسانی، فضای ورزشی و طرح و برنامه آموزشی است.

وی افزود: در حال حاضر 775 معلم ورزش در مدارس استان همدان فعالیت دارند که البته با سازماندهی انجام شده هنوز با کمبود 100 معلم ورزش مواجه هستیم.

معاون تربیت‎بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم بر استان در فصل سرما بهره‌مندی از فضای ورزشی سرپوشیده یکی از نیازمندی‌ها آموزشگاه‌ها است که اکنون فضای ورزشی مدارس، وضعیت خوبی ندارند.

وی با اشاره به وجود 103 فضای ورزشی در آموزشگاه‌های استان همدان بیان کرد: از این تعداد فضای ورزشی، 93 واحد سرپوشیده و 10 واحد فضای باز هستند که هزینه‌های نگهداری آنها بسیار بالا است.

جعفری گفت: 260 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان همدان مشغول به تحصیل هستند که برای این میزان دانش‌آموز 553 هزار و 253 مترمربع فضای ورزشی دایر است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی در همدان پایین‌تر از میانگین کشوری است، افزود: سرانه فضای ورزشی به ازای هر دانش‎آموز در میانگین کشوری 50 سانتی‌متر است و این سرانه در استان همدان به ازای هر دانش‌آموز 47 سانتی‌متر است.

معاون تربیت‎بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: پروژه‌های نیمه تمام ورزشی و استخرهای دانش‌آموزی در استان همدان وجود دارد که در صورت تکمیل به ازای هر دانش‌آموز یک مترمربع به سرانه فضای ورزشی استان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همدان از استقرار یک واحد استخر دانش‌آموزی نیز بی‌بهره است، افزود: در صورتی که پروژه‌های استخرهای ورزشی و 30 واحد فضای ورزشی که نیمه تمام هستند، تکمیل شود، کمک قابل توجهی به ارتقای سطح ورزشی دانش‌آموزان می‌کند.

جعفری گفت: درس تربیت‌بدنی در مدارس استان همدان از اعتبار بی‌بهره است و در این راستا نمی‌توان برنامه جامع و هدفمند ویژه‌ای را بدون تخصیص اعتبار عملیاتی کرد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما