وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 16 آبان 1394 ساعت 11:00   |   کد مطلب: 17106
معاون شهردار همدان با اعلام اینکه از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سپاه در روزهای آینده خبر داد و گفت: تقاطع غیرهمسطح سپاه برای اجرا به 43 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش نافع، موسی رسولی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: به زودی عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سپاه با حضور مدیران استانی آغاز می‌شود که اقدامات اولیه همچون عقد قرارداد با پیمانکار برای اجرای آن انجام شده است.

وی با اعلام اینکه اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح سپاه همدان به 36 ماه زمان نیاز دارد، افزود: براساس برآوردهای صورت گرفته اجرای این پروژه به 43 میلیارد تومان نیاز دارد تا در 3 فاز اجرایی شود.

رسولی با اشاره به اینکه این پروژه نیازمند تجهیزات سنگین و زیرساخت‌های بسیاری است، گفت: این پروژه در قالب 3 سطح و با دو دوربرگردان اجرا می‌شود و در این پروژه روگذر دیده نشده است.

وی بودجه تصویبی امسال شهرداری همدان را 318 میلیارد تومان بدون بودجه سرمایه‌گذاری اعلام کرد و گفت: از این میزان بودجه شهرداری همدان، 210 میلیارد تومان در حوزه عمرانی در نظر گرفته شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان بیان کرد: از بودجه عمرانی شهرداری همدان در سال 94، 45 میلیارد تومان مصوب شهرداری منطقه یک، 23 میلیارد تومان مصوب شهرداری منطقه 2، 17 میلیارد تومان مصوب شهرداری منطقه 3، 14 میلیارد تومان مصوب شهرداری منطقه چهار و 117 میلیارد تومان مصوب شهرداری ستاد است که برای پروژه‌های عمرانی و برخی موارد شامل تملک و کمک به اتوبوسرانی و خرید ماشین‌آلات نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این بودجه شهرداری همدان 200 ردیف عمرانی تعریف شده است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت نقدینگی شهرداری همدان در حال حاضر 50 ردیف از این تعداد در 4 منطقه و شهرداری ستاد در حال اجراست.

رسولی آسفالت، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری، ساخت فرهنگسراها، فضا و ساختمان اداری، جمع‌آوری آب‌های سطحی، زیرسازی معابر، اصلاح هندسی‌ها، ساخت سرویس بهداشتی و دیواره‌سازی و پوشش رودخانه‌ها را از جمله پروژه‌های در حال اجرای شهرداری دانست.

وی با اعلام اینکه اجرای تقاطع غیرهمسطح پیامبراعظم(ص) 15 میلیارد تومان هزینه داشته است، گفت: این پروژه در سفر ریاست جمهوری به استان همدان به بهره‌برداری رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان با بیان اینکه قرار بود تقاطع غیرهمسطح شهید قهاری سعید همدان با اعتباری نزدیک به 22 میلیارد تومان به اتمام برسد، تصریح کرد: ولی 48 میلیارد تومان برای اجرای پروژه، هشت میلیارد تومان تملک و دو میلیارد تومان برای جابه‌جایی تاسیسات هزینه شد.

وی درباره تحقق بودجه عمرانی شهرداری همدان در سال 94 نیز گفت: اگر منتظر تحقق بودجه در شهرداری باشیم بسیاری از پروژه‌ها و کارها نیمه تمام و معطل می‌ماند اما تمام پروژه‌های مصوب امسال، آغاز شده است.

رسولی با بیان اینکه باید در حوزه عمرانی جلوتر از حوزه مالی عملکرد داشته باشیم، عنوان کرد: پروژه‌های آغاز شده شهرداری همدان از میزان درآمد محقق شده بیشتر بوده چراکه جز تعهدات شهرداری است و نمی‌توان منتظر تحقق بودجه ماند.

پایان پیام/م

دیدگاه شما