وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 16 آبان 1394 ساعت 08:36   |   کد مطلب: 17100
رییس دانشگاه پیام نور استان همدان:
30 مقاله در همایش میر سیدعلی همدانی ارائه می شود
رییس دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: 30 مقاله به صورت کامل درباره شخصیت این عالم ربانی به صورت مکتوب در همایش میر سیدعلی همدانی ارائه خواهد شد.

به گزارش نافع به نقل از ایرنا، صفی الله صفایی افزود: داوری این آثار عهده اساتید دانشگاهی استان همدان بوده است.
وی اظهار کرد: کتاب میر سید علی همدانی نوشته دکتر اذکایی نیز در این همایش رونمایی خواهد شد.
وی ادامه داد: اساتیدی از کشور پاکستان، هندوستان، تاجیکستان، الجزایر و قزاقستان در این همایش حضور یافته و از ائمه جمعه استان ها نیز برای حضور در این همایش دعوت شده است.
وی تصریح کرد: رونمایی از تندیس میر سید علی همدانی و نامگذاری یکی از مراکز آموزشی استان به نام میر سید علی همدانی نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در ایام برگزاری این همایش در استان است.
صفایی با بیان اینکه این همایش با کمترین هزینه ها برگزار خواهد شد افزود: معرفی بزرگان دینی می تواند الگوسازی مناسبی برای جوانان فراهم کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی ابعاد شخصیتی میر سید علی همدانی افزود: این عالم دینی در سال هشتم هجری قمری در همدان متولد شد.
وی با بیان اینکه پدر میر سید علی همدانی از بزرگان دینی استان به شمار می رفت بیان کرد: علی ثانی، شاه همدان و امیر کبیر از جمله القاب این عالم در دنیای اسلام است.
وی اضافه کرد: شهید مطهری نیز در یکی از کتاب های خود میر سید علی همدانی را به عنوان یکی از خادمان دین اسلام معرفی کرده اند.
وی اظهار کرد: ایشان حافظ کل قرآن کریم بود و 120 کتاب نیز از وی در حوزه های مختلف به یادگار مانده است.
صفایی گفت: گسترش تشیع در کشمیر و گسترش زبان فارسی در این دیار از نتایج اصلی سفر سید علی همدانی به کشمیر بوده و از دیگر نتایج این سفر رونق هنرها و صنایع دستی ایرانی در این منطقه است.
وی بیان کرد:حضور میر سید علی همدانی و تبلیغ دین اسلام در هندوستان باعث شد که 300 معبد هندوها به مسجد تبدیل شود.
همایش بین المللی میر سید علی همدانی 20 و 21 آبان ماه سالجاری در همدان برگزار می شود.
پایان پیام/م

دیدگاه شما