وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 14 آبان 1394 ساعت 08:44   |   کد مطلب: 17081
رئیس سازمان بهزیستی شهرستان همدان گفت: یک‌هزار و 60 خانوار از زنان بی‌سرپرست زیرپوشش سازمان بهزیستی شهرستان همدان هستند.

به گزارش نافع، سیاوش رهبر در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: تعداد زنان سرپرست خانوار زیر پوشش سازمان بهزیستی در شهرستان همدان یک‌هزار و 60 خانوار است.

وی افزود: تعداد زنانی که مستمر از سازمان بهزیستی حقوق دریافت می‌کنند 100 خانوار هستند و تعداد دیگری از زنان به صورت غیر مستمر از سازمان خدماتی همچون کمک‌هزینه تحصیل یا درمان دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان همدان در زمینه مجتمع‌های خصوصی وابسته به بهزیستی شهرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6 مرکز خصوصی در همدان فعال است که چهار مرکز در قالب کلینیک مددکاری اجتماعی و دو مؤسسه به صورت خیریه در حال فعالیت است.

رهبر در زمینه اقدامات انجام شده در سازمان برای زنان ‌سرپرست خانوار گفت: یکی از اقدامات شاخص در این خصوص تشکیل گروه‌های همیار است.

وی ادامه داد: این گروه‌ از مددکارانی تشکیل شده که سعی دارند با انجام کار گروهی در قالب آشپزی و خیاطی این زنان را خودکفا کنند.

رئیس  بهزیستی شهرستان همدان در خصوص اشتغال این زنان نیز تصریح کرد: سازمان بهزیستی شهرستان وام چهار درصدی خوداشتغالی را در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار می‌دهد که سقف این وام بین 5 تا 15 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: مبلغ این وام بنا به نوع مهارت این زنان پرداخت می‌شود و هیچ‌ محدودیتی برای پرداخت آن از سوی سازمان وجود ندارد.

رهبر به اقدامات دیگر سازمان اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به 200 نفر از زنان بی‌سرپرست شهرستان همدان مسکن مهر تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: کمک‌هزینه درمان این افراد، تهیه لوازم ضروری منزل و اعطای کمک هزینه به زنان دارای فرزند چندقلو نیز امسال به صورت جدی در دست اقدام است.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان همدان مبلغ مستمری زنان سرپرست خانوار را بسیار ناچیز دانست و گفت: با افزایش تورم این مبلغ نیز باید افزایش یابد.

وی افزود: این زنان برای گرفتن وام خوداشتغالی برای ضمانت کاری خود و سیر مراحل قانونی مشکلاتی را پیش رو دارند که باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

پایان پیام/م

دیدگاه شما