وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 13 آبان 1394 ساعت 08:59   |   کد مطلب: 17054
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ بوعلی با بیان اینکه با جریانی مواجه‌ هستیم که می‌خواهد چهره خبیث آمریکا را بزک کند، گفت: مواضع زیاده‌خواهانه آمریکا هیچ تغییری نکرده است اما برخی دنبال آراستن چهره این دولت هستند.

به گزارش نافع به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی امشب در مراسم بزرگداشت روز استکبارستیزی در جمع نمازگزاران مسجد ولایت کوی شهید چمران اظهار کرد: مکتب اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که با سایر مذاهب متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: در مکتب امام حسین(ع)، اگر حاکمی حلال و حرام را رعایت نکند، نباید در برابر وی سکوت شود زیرا خداوند فرد ساکت را در جهنم در کنار حاکم ظالم قرار می‌دهد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ بوعلی همدان تاکید کرد: در مکتب امام حسین(ع) بهترین سخن این است که انسان حرف حق را در برابر حکومت ظالم بگوید و سکوت نکند.

وی افزود: ما شیعیان پیرو امام علی(ع) هستیم که به فرزندانش فرمودند «برای ظالم دشمن و برای مظلومان یاور باشید».

رستمی با بیان اینکه ما پیرو قرآنی هستیم که فرموده مسلمان واقعی کسی است که نسبت به کفار و دشمنان دین سخت‌گیر باشد، اظهار کرد: مسلمان واقعی باید نسبت به دشمنان سرسخت و نسبت به دوستان مهربان باشد. 

وی اضافه کرد: چارچوبی را که دین برای ما مشخص کرده و تصویری که پیامبر(ص) و ائمه (ع) از قرآن کریم به ما ارائه دادند با سکوت در برابر دشمنان و ظلم سازگار نیست.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ بوعلی همدان تصریح کرد: قرآن به مسلمانان تأکید می‌کند که باید در راه رهایی مستضعفان از یوغ ستم بجنگند و برای رضای خاطر خدا کار کنند.

وی با بیان اینکه شیعه اهل بیت(ع) و پیرو قرآن نمی‌تواند دشمن ظلم و ظالمان نباشد، افزود: یک مسلمان اگر علیه ظلم دشمن برنخیزد باید به ایمانش شک کند.

رستمی خاطرنشان کرد: اگر کسی منکری را دید باید با دست، جلوگیری کرده و اعتراض کند، اگر نتوانست با زبان، اعتراض کند و اگر قدرت اعتراض نداشت باید در دل ناراحت باشد.

وی با تاکید بر اینکه دین به ما آموخته در برابر ظلم ساکت و بی‌تفاوت نباشیم، اظهار کرد: در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری یکی از دانشجویان پرسید بعد از برجام و مذاکره با آمریکا تکلیف مبارزه با استکبار چیست؟ رهبری فرمودند که از مبارزه با استکبار دست نمی‌کشیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ بوعلی همدان گفت: برجام یک توافق در خصوص مباحث هسته‌ای است اما تکلیف قرآنی ما مبارزه با ظالم و استکبار است.

وی اظهار کرد: ما در حال حاضر هنوز داغدار جنایات آمریکا هستیم چراکه ما سردار شهید همدانی را در مبارزه با دست پرورده‌های آمریکا از دست دادیم و ایشان در مبارزه با ظالم به شهادت رسید.

رستمی با بیان اینکه آمریکا رحم ندارد و برای رسیدن به اهداف خود حتی به نوکران خودش هم رحم نمی‌کند، بیان کرد: حسنی مبارک، 30 سال به آمریکا خدمت کرد در نهایت سردمداران این کشور نه تنها از او حمایت نکردند بلکه او را در قفس انداختند.

وی گفت: محمد مرسی ساده‌لوح در مصر نیز فکر می‌کرد آمریکا با وی کنار می‌آید و به همین خاطر سفارت آمریکا را تعطیل نکرد و علیه این دولت حرف هم نزد و حتی به دیدار با رئیس جمهور آمریکا نیز رفت اما در نهایت سرنوشتی جز حبس ابد و یا اعدام برایش متصور نیست.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ بوعلی همدان با طرح این سئوال که مصر با حمایت آمریکا در نهایت به کجا رسید؟ ضمن ارائه پاسخی به عنوان ابراز تأسف؛ تأکید کرد: آمریکا نوکر مطلق می‌خواهد.

وی اظهار کرد: مصدق نیز فکر می‌کرد همزمان با مبارزه با انگلیس می‌‎تواند به آمریکا اعتماد کند اما نمی‌دانست در همان زمان این کشور با همکاری انگلیس در حال طراحی کودتای 28 مرداد بود.

رستمی با اشاره به اینکه ما با چنین چهره‌ای شیطانی مواجه هستیم تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی بیان کردند که آمریکا دو خط را بعد از برجام دنبال می‌کند؛ خط اول پس از برجام «تلاش برای نفوذ» شامل نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و خط دوم «کاهش نفوذ ایران در منطقه» است.

وی با بیان اینکه با جریانی مواجه‌ هستیم که می‌خواهد چهره خبیث امریکا را بزک کند، اظهار کرد: مواضع زیاده‌خواهانه آمریکا هیچ تغییری نکرده است اما برخی دنبال آراستن چهره این دولت برای نسل جدید هستند که باید مراقب باشیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ بوعلی همدان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن شعارهای انقلاب اسلامی بیان کرد: ما به وعده خداوند که همان پیروزی است باور و ایمان داریم.

وی گفت: حضرت امام (ره) آمریکای جنایتکار را از کشور بیرون کردند اما در دوره مقام معظم رهبری آمریکا از منطقه بیرون شده است.

پایان پیام/م

دیدگاه شما