وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 12 آبان 1394 ساعت 11:24   |   کد مطلب: 17036
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اصلاح قانون مصوب مجلس مبنی بر کاهش تعداد اعضای شوراهای شهر را غیرممکن خواند.

به گزارش نافع به نقل از خانه ملت، امیر خجسته در گفت وگو با خانه ملت، درباره برخی اظهارات مبنی بر تلاش برخی از اعضای شوراهای شهر مبنی بر افزایش مجدد تعداد اعضای شورا، گفت: کاهش تعداد اعضای شورای شهر به هیچ عنوان اصلاح نخواهد شد، واقعیت آن است که اختلافات در شوراهای شهر سبب به تعویق افتادن خدمت رسانی به شهروندان شده و لازم بود تا اختلافاتی که برای انتخابات شهرداران حواشی بسیاری را رقم می‌زند رفع شود.

نماینده مردم همدان، فامنین وقهاوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نامه شورای شهر تهران به شورای نگهبان نیز موثر واقع نخواهد شد زیرا کاهش تعداد اعضای شوراها بر مبنای درخواست خود آنها صورت گرفته و باید تاکید کرد که پارلمان‌های بی کیفیت و کم کار با تعداد بسیار، تنها برای کشور هزینه دارند.

 

روند استیضاح شهرداران اصلاح شد

وی افزود: در بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، تنها استیضاح شهرداران براساس پیشنهاداتی که قابل قبول بود اصلاح شد، در واقع استیضاح شهرداران طی سه مرحله صورت خواهد گرفت و منوط به تایید شورای حل اختلاف مرکزی نیست.

خجسته با اشاره به لایحه مدیریت یکپارچه شهری، یادآور شد: در آینده نزدیک پارلمان شهری با ارائه لایحه مدیریت یکپارچه شهری شکل خواهد گرفت، لذا با قانونی شدن مدیریت یکپارچه شهری، شورای شهری که امروزه شورای شهرداری است به صورت همه جانبه‌تر شهر را مدیریت خواهد کرد، در آن زمان تعداد اعضای شورای شهر نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم معتقد است: لایحه مدیریت یکپارچه شهری در مجلس نهم بررسی و تصویب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدعبدالحسین مختاباد در خصوص مصوبه مجلس در مورد کاهش تعداد اعضای شورای شهر گفت: بر اساس آخرین دریافت‌ها مجلس در حال تجدیدنظر در خصوص تعداد اعضای شورای شهر تهران و سایر کلانشهرها است، چرا که آنطور که من شنیدم اعضای شورای شهر کلانشهرها به این مصوبه اعتراض کرده و این طرح حداقل در خصوص اعضای شورای کلانشهرها پس گرفته شده است./

پایان پیام/م

دیدگاه شما