وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 6 آبان 1394 ساعت 10:08   |   کد مطلب: 16925
هفتمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه ملی ملایر با عطر حضور شش شهید گمنام و شرکت گسترده مردم و دانشجویان ملایری در مسجد دانشگاه ملی ملایر برگزار شد.

به گزارش نافع به نقل از ملایری‌ها، هفتمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه ملی ملایر با عطر حضور شش شهید گمنام و شرکت  گسترده مردم و دانشجویان ملایری در مسجد دانشگاه ملی ملایر برگزار شد.

امیر سرتیپ غلامحسین دربندی در این محفل با اشاره به مهم‌ترین پیام‌های قیام عاشورا اظهار داشت: نهضت امام حسین(ع)به اسلام جان تازه‌ای داد و امام حسین(ع) با خون خود پیام‌های مهمی را برای آیندگان به یادگار گذاشت.

وی افزود:فلسفه اصلی قیام امام حسین(ع) دو هدف مبارزه با ظلم و احیای مکتب اسلام بوده و بقیه دلایل در زیرمجموعه این دو قرار می‌گیرند.

معاون اسبق روابط‌عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: شهدای دوران دفاع قدس ما نیز با پیروی از راه سرخ حسینی برای این دو هدف وارد میدان جنگ تحمیلی شدند.

وی گفت: هیچ جایی در دنیا وجود ندارد که پس از گذشت 35 سال از یک جنگ بازهم مردم عاشقانه به استقبال شهدای گمنام و شهدای تفحص شده بشتابند و این امر دلیلی جز پیروی از قیام عاشورا ندارد.

دربندی با اشاره به شباهت‌های شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای کربلا بیان کرد: پیرو ولی و عاشق شهادت بودن یکی از وجه اشتراک‌های شهدای دفاع مقدس و دوران جنگ تحمیلی است.

وی افزود: شهدای کربلا در شب قبل از عاشورا شهادت درراه امام حسین را افتخار می‌دانستند و اظهار می‌کردند که کاش چند جان برای فدا کردن درراه امام خود داشتند.

معاون اسبق روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: با مراجعه به وصیت‌نامه شهدای دفاع نیز این روحیه شهادت‌طلبی و فدا کردن جان خود درراه اسلام و  انقلاب به‌وضوح دیده می‌شود.

وی افزود: شهدا بارها در وصیت‌نامه خود عنوان کره‌اند که‌ای کاش که چندین جان برای فدا کردن درراه اسلام، انقلاب و امام خمینی(ره) داشتند.

دربندی با اشاره به اینکه جانبازان و آزادگان سندهای زنده دوران دفاع مقدس هستند بیان کرد: جانبازان بالای هفتاد درصد در دیدار خود با مقام معظم رهبری بازهم باوجود شرایط جسمانی خود اعلام کردند که اگر کشور دوباره تهدید شود در خط مقدم حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: این روحیه در هیچ‌یک از رزمندگان  دنیا وجود ندارد و این به برکت راه سرخ عاشورایی است که رزمندگان و شهدای ما دنبال کرده‌اند.

معاون اسبق روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آمار رسمی منتشرشده از روزنامه‌های آمریکایی بین کرد: آمار خودکشی سربازان آمریکایی پس از بازگشت از جنگ عراق 500 درصد افزایش‌یافته است و این آمار را خود آمریکا منتشر کرده است.

وی گفت: اقتدار رزمندگان دفاع مقدس و شهدای ما به برکت پیروی از مکتب عاشورا و مکتب حضرت زینب(س) بوده و راه کربلا باگذشت یک هزار و 400 سال از آن هنوز ادامه دارد.

دربندی افزود: شهدای دوران دفاع مقدس خود را برای سرنیزه‌ها و گلوله‌های دشمن آماده کرده بودند و امثال شهید فهمیده‌ها نشان دادند که تربیت‌شده مکتب شهدا هستند.

رئیس دانشگاه ملایر هم در این مراسم با خوش‌آمد گویی به شرکت‌کنندگان در هفتمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه ملایر گفت: شهدای گمنام دانشگاه ملایر در پنجم آبان ماه وارد دانشگاه ملایر شدند و امروز نیز ای شهدا هفت سال پس‌ازآن میهمان دانشگاه ملایر هستند.

دکتر بهمن حیاتی حضور شهدای گمنام را در دانشگاه در این هفت سال باعث افزایش حال معنوی دانشجویان دانست و بیان کرد: حضور شهدای گمنام در دانشگاه باعث رونق فضای معنوی دانشگاه شده است.

به گزارش ملایری‌ها این شش شهید گمنام قرار است در چهار نقطه حوزه علمیه امام علی(ع) ملایر،محل سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، شهر گل‌تپه و پارک کشاورز شهر فیروزان نهاوند از استان همدان خاک‌سپاری شوند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما