وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 5 آبان 1394 ساعت 09:28   |   کد مطلب: 16902
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ارتش سوریه از چند ماه پیش بازسازی خود را آغاز کرده و از ما هم تقاضای کمک‌های مستشاری عمیق‌تری کرده است، گفت: ما هم مستشاران خود را در سوریه افزایش داده‌ایم.

به گزارش نافع به نقل از ایسنا، سردار حسین سلامی دوشنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه "سطح نیروهای مستشاری کشورمان از لحاظ کمیت و کیفیت در سوریه افزایش یافته است"، اظهار کرد: نیروهای مستشاری ما نمی‌توانند در اتاق‌های بسته باقی بمانند و باید در میدان حضور داشته باشند.

 

وی افزود: افزایش تعداد نیروهای مستشاری ما موجب افزایش شهدای ما نیز شده؛ البته تعداد شهدای ما زیاد نبوده ولی نسبت به گذشته بیشتر شده است.

 

سلامی با اشاره به تحولات میدانی در سوریه و عملیات‌های ارتش سوریه و روسیه، اظهار کرد: عملیات هوایی در برابر نیروهای مسلحی که فاقد ساختارهای کلاسیک هستند، به همراهی نیروی زمینی نیز نیاز دارد. اکنون ارتش سوریه عملیات‌های زمینی گسترده‌ای را آغاز کرده و نیروی هوایی روسیه نیز به کمک آن‌ها آمده است.

 

وی ادامه داد: ان‌شاءالله این عملیات‌ها در روزهای آینده تبدیل به یک تغییر راهبردی می‌شود. اکنون موازنه میدانی در سوریه تغییر کرده و ارتش این کشور در حال پیشروی است. البته با آغاز عملیات نیروهای زمینی، نقش روسیه کمی کمرنگ‌تر شده اما قدرت هوایی روسیه نیز تأثیرات خود را به اندازه کافی داراست.

 

سلامی درباره دلیل حضور نظامی روسیه در کشور سوریه، اظهار کرد: تحلیل‌های سنتی، مثل اینکه سوریه متحد سنتی روسیه است یا روسیه در حال رقابت با آمریکاست، وجود دارد اما اکنون روس‌ها به ادراک جدیدی رسیده‌اند و احساس می‌کنند اگر امروز با تروریست‌ها مقابله نکنند فردا باید در مرزهای خود با تروریست‌ها بجنگند. بر اساس آمار روس‌ها، اکنون 20 درصد فرماندهان داعش متعلق به منطقه آسیای میانه و قفقاز هستند. اکنون روس‌ها خطر تروریست‌ها را از دو منطقه آسیای میانه، پاکستان و افغانستان و از طریق سوریه، ترکیه و منطقه قفقاز احساس می‌کنند.

 

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: روسیه براساس این درک خود وارد سوریه شده و ما قبول نداریم که روسیه توسط سایر کشورها وارد صحنه عملیاتی سوریه شده است.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه "آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان به دنبال از بین بردن نظام سوریه بوده‌اند"، خاطرنشان کرد: تحولات سوریه، درگیری بین دو جبهه استکبار و مقاومت است و آمریکا به دنبال این است که بعد از سوریه، به لبنان،‌ عراق و سایر کشورها از جمله ایران حرکت کند اما تمام اهداف و برنامه‌های آن‌ها تاکنون محقق نشده و اکنون نظام سوریه مستقر است.

 

سلامی اضافه کرد: برداشت ما هم از تحولات سوریه این است که همه ملت‌های مسلمان سرنشین یک کشتی هستند و دشمن می‌خواهد جغرافیای اسلام را تکه تکه کند و خط‌کشی ضخیمی را در جهان اسلام ایجاد کند. ما هم در مقابل، به دنبال تضمین استحکام سیاسی، روانی، اقتصادی و نظامی دولت سوریه هستیم. ما از همان ابتدای تحولات سوریه حمایت‌های سیاسی خود را از نظام سوریه آغاز کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه نقش ایران در سوریه در چهار سطح راهبردی، عملیاتی، تاکتیکی و فنی است، افزود: ما علاوه بر حمایت‌های سیاسی از دولت و ملت سوریه، تجربیات جنگی خود را در اختیار فرماندهان ارتش سوریه قرار می‌دهیم تا آن‌ها طراحی‌های نظامی خود را براساس تجربیات ما انجام دهند. ما در روند نوسازی و بازسازی ارتش سوریه نیز به آن‌ها کمک می‌کنیم زیرا ارتش سوریه از نظر ساختاری، آموزشی و نیروی انسانی به بازسازی نیاز دارد. ما بسیج مردمی سوریه را براساس تجربیات خود تشکیل داده‌ایم و به کمک ارتش این کشور آورده‌ایم.

 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه "ما به فرماندهان سطوح عملیاتی مثل فرماندهان تیپ‌ها و لشکرها هم کمک می‌کنیم"، تصریح کرد: ما در واقع سطوح میانه جنگ را مدیریت کرده و به فرماندهان سطوح میانی نیز آموزش می‌دهیم. ما همچنین در حوزه آمادرسانی، آموزش برای نگهداری و تعمیرات تجهیزات نظامی و امداد و نجات نیز براساس تقاضای دولت سوریه مشارکت داریم.

 

این فرمانده ارشد سپاه همچنین درباره تحولات عراق و نقش ایران در این کشور نیز اظهار کرد: ما به همان اندازه که درباره سوریه حساس هستیم، نسبت به تحولات عراق نیز حساسیم زیرا عراق در همان نقشه راهبردی دشمنان که سوریه در آن قرار دارد، قرار گرفته است؛ البته اکنون روند تهاجم به دست نیروهای عراقی است و ابتکار عمل با ارتش و نیروهای مردمی عراق است. در سوریه نیز همین تحولات رخ داده است.

 

سردار سلامی در ادامه صحبت‌های خود درباره توان نظامی کشورمان برای حمایت از جبهه مقاومت در برابر جبهه استکبار اظهار کرد: پس از جنگ تحمیلی، راهبرد ما تقویت بنیه دفاعی برای مبارزه با یک ائتلاف جهانی و منطقه‌ای است. بر همین اساس، ما دنبال افزایش قدرت نظامی و بازدارندگی خود بوده‌ایم. اکنون موشک‌های ما با بُرد دو هزار کیلومتر تا مقصد هدایت شده و میزان خطای آنها به صفر متمایل شده است. ما قدیمی‌ترین انواع موشک‌های خود را نمایش دادیم اما هنوز انبارهای بزرگ و مدرن خود را نشان نداده‌ایم.

 

وی در پایان تاکید کرد: ما هیچ قطعنامه‌ای را مطالعه نکرده و دنبال افزایش قدرت خود خواهیم بود و هیچ‌کس نمی‌تواند برای ما دیکته بگوید. ملت ما به دنبال پیشرفت، آزادی و استقلال است و رهبری توانمند دارد که این ملت را به خوبی اداره می‌کند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما