وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 3 آبان 1394 ساعت 11:32   |   کد مطلب: 16864
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با انتقاد از عدم همکاری شورای عالی استان ها با مجلس گفت: مجلس هیچ گاه به دنبال تشریفاتی کردن شوراهای شهر نبوده است.

به گزارش نافع،امیر خجسته در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به انتقادات رئیس شورای عالی استان‌ها درخصوص کاهش تعداد اعضای شورای شهر و تشریفاتی کردن شوراهای شهر و روستا، گفت: مجلس هیچ گاه نگاه تشریفاتی به شوراها نداشته و در این زمینه آمادگی دارد تا نظرات و پیشنهادات شورای عالی استان‌ها را برای اصلاح قانون شوراها دریافت کند.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای عالی استان تنها نهادی است که پس از دولت می تواند به مجلس شورای اسلامی لایحه دهد، ادامه داد: این در حالی است که این نهاد در مدت 8 ماه ریاست فعلی شورای عالی استان‌ها، هیچ لایحه‌ای به مجلس ارائه نکرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: شورای عالی استان‌ها می‌تواند لایحه ای مبنی بر چگونگی فعالیت و ساختار تشکیلاتی شوراها به مجلس ارائه کند، در صورت ارائه لایحه ما بدون نوبت به آن خواهیم پرداخت.

وی تاکید کرد: رئیس شورای عالی استان ها بهتر است نظرات و برنامه‌های خود را به صورت شفاف ارائه کند و باید بداند که مجلس هیچ گاه به دنبال تشریفاتی کردن شوراهای شهر نبوده است.

خجسته با اشاره به اینکه کار تخصصی شورای عالی استان ها، شوراهاست، گفت: این در حالی است که شورای عالی استان‌ها تاکنون در خصوص قوانین شوراها اظهار نظر یا پیشنهادی به کمیسون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ارائه نکرده است؛ در واقع ریاست شورای عالی استان ها تنها یک مرتبه برای معرفی خود در مجلس حاضر شدند.

رئیس کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس آمادگی دریافت لایحه اصلاح قانون شوراها از سوی شورای عالی استان ها را دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، غلامرضا بصیری‌پور رییس شورای عالی استان‌ها ضمن انتقاد از مصوبه اخبر مجلس مبنی بر کاهش تعداد اعضای شوراهای شهر، گفت: در 16 سال اخیر مجلس شورای اسلامی در راستای تشریفاتی کردن شوراها حرکت کرده است. /

پایان پیام/م

دیدگاه شما