وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 27 مهر 1394 ساعت 09:30   |   کد مطلب: 16777
در طول مذاکرات نیز آلمان با دلالی های خود سعی در به نتیجه رسیدن مذاکرات داشت و از طرف دیگر به دنبال پیگیری اهداف خود از طریق دوران پسابرجام و سوء استفاده از امید برخی از مسئولین به گشایش های پسا برجام است.

به گزارش نافع به نقل از راه دانا، «اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان طی چند روز گذشته به ایران آمد تا از دوران پسابرجام برای برقراری ارتباط بیشتر با ایران استفاده کند.

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به همراهی هیأتی بزرگ از فعالان اقتصادی و فرهنگی و جمع زیادی از نمایندگان مجلس فدرال آلمان با وی در این سفر ادامه داد: هیأتی که امروز همراه من به ایران سفر کرده اند حتی از هیأت همراه معاون صدر اعظم نیز پرتعداد تر است که این نشان شدت علاقمندی فعالان حوزه‌های مختلف در آلمان برای گسترش روابط با ایران است و  شخصاً بسیار علاقمندم تا در روند گسترش روابط دو کشور نقش مؤثری ایفا کنم.

اشتاین مایر با بیان اینکه در هفته‌های اخیر سه هیأت بزرگ اقتصادی از آلمان به تهران سفر کرده و دو هیأت بزرگ نیز در تدارک سفر به ایران هستند، اظهارداشت: اینها نشانه های خوبی از وجود ظرفیت بالای دو کشور برای گسترش روابط و البته علاقمندی فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی دو کشور برای ارتقاء سطح همکاری‌ها می‌باشد.

در دیدار روحانی با اشتاین مایر همچنین در خصوص اجلاس امنیتی مونیخ نیز بحث شد؛ در حالی که موضوع اصلی این کنفرانس تحولات منطقه و سوریه است اما نماینده‌ای از روسیه و سوری‌ها در این اجلاس حضور نداشت!

یکی از قول هایی که روحانی در دیدار با اشتاین مایر داده است، همکاری در زمینه مقابله با تروریسم است، این در حالی است که آلمان تا کنون اقدامی برای مقابله با تروریسم انجام نداده است؛ حتی در دوران جنگ یکی از اقداماتی که آلمان علیه ایران انجام داد تحویل سلاح‌های شیمیایی به عراق برای استفاده در جنگ علیه ایران است که بمباران شیمیایی سردشت نیز با حمایت آلمان ها صورت گرفت.

آلمان که بعد از جنگ مانند یک دوست با ایران جلو آمد، با انتقال جانبازان شیمیایی به این کشور تأثیر بمب های شیمیایی خود را دیده و حتی بر روی جانبازان شیمیایی ایران آزمایشات خود را انجام داد! تا جایی که بسیاری از جانبازان شیمیایی کشور در آلمان و طی پیگیری روند درمانی آلمان ها بر روی آنها شهید شدند.

حاشیه‌های این دیدار به اینجا ختم نشده است و اشتاین مایر با کمال خونسردی از دوران پسا برجام سخن گفته و اعلام می کند که با حضور بشار اسد در سوریه مخالف است.

خوش‌چشم، یکی از کارشناسان مسائل منطقه به نوع نگاه غربی‌ها به مسئله سوریه و تلاش برای سرنگونی دولت اسد اشاره کرده و می گوید: اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان در قلب تهران می‌ایستد و اعلام می‌کند که آینده‌ای برای سوریه با حضور اسد متصور نیست.

وی ادامه داد: این مسئله یکی از هشدارهایی است که رهبر معظم انقلاب چندین بار به آن اشاره کردند که نباید اجازه دهیم در مسائل سیاسی، اقتصادی، سیاست خارجی و سیاست منطقه‌ای ما از طریق برجام نفوذ انجام شود.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل وقوع چنین مسائلی را از اثرات پس از برجام خواند و تصریح کرد: این سیاست نفوذ، سیاستی اعلام شده از سوی غرب است و دلیل پیگیری آن از سوی آلمان‌ها این است که اگر آمریکا، انگلیس و فرانسه از ما چنین درخواستی می‌کردند قطعا با مقاومت بیشتری از سوی ایران مواجه می‌شدند ولی آلمان دارای روابط طولانی و دیرینه‌ای با ایران است و شاید به همین دلیل ما بهتر حرف آنها را پذیرا باشیم.

می توان به این نکته اشاره داشت که تلاش اصلی غرب برای خارج کردن ایران از محور مقاومت های منطقه است، به طوری که با الگوی مذاکره، انقلاب‌های منطقه را خاموش کرده تا ایران دیگر به عنوان یک قدرت برتر منطقه و الگوی انقلابی در منطقه شناخته نشود.

از طرف دیگر امروز هم یک کنفرانس در دانشگاه تهران با حضور وزیر امور خارجه آلمان و یکی از موسسات علمی این کشور برگزار شد که این موضوع نیز یکی از مصادیق نفوذ غرب در دانشگاه‌های کشور محسوب می شود.

از آنجایی که این کنفرانس بار علمی زیادی نداشته و از سوی یک مرکز علمی بسیار پایین برگزار می‌شود، دلیلی برای برگزاری آن در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور وجود ندارد.

خوش‌چشم با اشاره به جایگاه این موسسه اظهار داشت: این موسسه بسیار کوچکتر و سطح پایین‌تر از دانشگاهی مثل دانشگاه تهران است بنابراین وقتی قرار است دعوتنامه ای امضا و برای اساتید ارسال شود اول باید رئیس دانشگاه تهران آن را امضا کند ولی ما شاهد هستیم که این دعوتنامه به صورت مشترک از سوی رئیس دانشگاه و رئیس موسسه تبادلات آکادمیک آلمان و به صورت همطراز امضا شده است.

وی همچنین تصریح کرد: به تمامی اساتید دانشگاه تهران اعلام شده که فردا در این همایش حضور داشته باشند؛ در این همایش قرار است ابتدا آقای اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان سخنرانی کرده و بعد اساتید ما در سه پنل آموزشی زیر نظر موسسه تبادلات آکادمیک آلمان با موضوع «رشد پایدار و برقراری ثبات» طی کنند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به موضوع این دوره آموزشی گفت: موضوع اصلی این آموزش این است که اگر می‌خواهید رشد پایدار و باثبات داشته باشید حتما باید در سیاست‌های منطقه‌ای و سیاست خارجی خود سیاست‌های محدودشده‌تری را اتخاذ کنید.

وی با انتقاد از برگزاری این دوره آموزشی برای اساتید دانشگاه تهران اظهار داشت: آیا دانشگاهی مثل دانشگاه تهران که بهترین اساتید دارای رتبه جهانی در آن حضور دارند باید تحت آموزش یک موسسه غربی برای رسیدن به رشد پایدار و باثبات قرار گیرد؟

باید در نظر داشت که آلمان یکی از کشورهایی است که در دوران بعد از انقلاب اسلامی همواره از هر فرصتی برای بهره برداری از اوضاع ایران استفاده کرده است؛ به طوری که طی ماه های گذشته بارها از سوی دولتمردان آمریکایی بحث تغییر نظام و سیاست های ایران مطرح شده است.

هرچند فرانک اشتاین‌مایر وزیر امور خارجه آلمان برای سخنرانی علمی با عنوان "نقش آموزش در ثبات و توسعه پایدار" صبح امروز در سالن علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران حضور یافت، اما در حاشیه این مراسم جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در حین سخنرانی وزیر امور خارجه آلمان قبل از ارائه پنل تخصصی، با در دست داشتن پلاکاردهایی به‌زبان انگلیسی و فارسی با مضمون "ما سردشت را فراموش نمی‌کنیم"، "هدیه آلمان به ایران 2هزار شهید و جانباز شیمیایی در سردشت"،‌" توسعه و صلح پایدار با سلاح شیمیایی نمی‌شود" نسبت به حمایت دولت وقت آلمان از حمله نظامی رژیم بعث عراق به ایران اعتراض کردند.

در همین راستا احسان ابراهیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ضمن اعتراض به حضور «اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان در دانشگاه تهران اظهار داشت: چگونه است وزیر خارجه کشوری که اصلی‌ترین حامی بمباران شیمیایی سردشت در دوران جنگ تحمیلی بوده است، امروز به دانشگاه تهران بیاید و از صلح پایدار سخن بگوید و ایران را دعوت به صلح در منطقه کند.

 

آلمان در حالی تلاش می کند خود را به ایران نزدیک کند که دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا به واسطه عدم پذیرشی که از سوی ایران دارند، نتوانسته اند هنوز اعتماد ملت ایران را به دست بیاورند هرچند برخی از مسئولین به غرب اعتماد کرده اند.

آمریکا در طول تاریخ ایران همواره نقش دلال را بازی کرده است؛ نفوذ کشورهایی مانند آلمان به واسطه دلالی‌های خود و پیگیری موضع های آمریکا در ایران به مراتب خطرناک تر و بیشتر است و نباید مسئولین با ذوق زدگی از حضور این افراد استقبال کنند و پای عاملان نفوذ را به دانشگاه ها باز کنند.

کلودیا روت، معاون رئیس مجلس آلمان هم پیش از این با حضور در ایران در دیدار با عارف با دخالت در امور ایران اظهار کرده بود پیامدهای انتخابات 88 در جامعه ایران هنوز ادامه دارد و ما در ماه‌های اخیر حرف‌هایی را درباره رفع حصر و حرف‌هایی از این قبیل شنیده‌ایم و به عقیده من حصر خانگی باید برداشته شود و اگر این اتفاق بیفتد فکر می‌کنم مردم رضایت بیشتری خواهند داشت و من امیدوار بودم که این حصر برداشته شود.

نگاهی به سابقه آلمان در طول تاریخ 30 ساله ایران نشان می دهد که این کشور از یک طرف بمب های شیمیایی به عراق می فروخت و از طرف دیگر مشتاق بود تا بیماران شیمیایی ایرانی را در بیمارستان های خود در مان کند.

در طول مذاکرات نیز آلمان با دلالی های خود سعی در به نتیجه رسیدن مذاکرات داشت و از طرف دیگر به دنبال پیگیری اهداف خود از طریق دوران پسابرجام و سوء استفاده از امید برخی از مسئولین به گشایش های پسا برجام است.

انتهای پیام/م

 

دیدگاه شما