وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 25 مهر 1394 ساعت 23:01   |   کد مطلب: 16755
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خبر داد
فعالیت 2400 هیئت مذهبی در همدان
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان از فعالیت 2 هزار و 400 هیئت مذهبی طی ایام محرم و صفر در همدان خبر داد.

به گزارش نافع، به نقل از فارس

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز  با اهمیت به رویکرد تبلیغی در ایام محرم، اظهار کرد: باید از فرصت‌های فرهنگی و دینی در راستای رشد، توسعه، بالندگی، سعادت و خوشبختی اجتماع بهره برد.

وی پرداختن به ایام محرم و صفر و به ویژه نهضت امام حسین (ع) را از فرصت‌های تبلیغی دانست و گفت: 2 هزار و 400 هیئت مذهبی در استان طی این ایام به فعالیت‌های فرهنگی و دینی می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از فعالیت یک‌هزار و 800 مبلغ بومی و غیربومی در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان در استان خبر داد و افزود: یک‌هزار و 800 مسجد یعنی صد درصد مساجد استان در این ایام فعال هستند.

وی با اشاره به بهره‌گیری از وجود 8 هزار و 500 نفر از اقشار تأثیرگذار جامعه که مسئولیت انجام فعالیت‌های فرهنگی را بر عهده دارند، گفت: به منظور بهره‌گیری بهتر از فعالیت‌های تبلیغی این گونه افراد قبل از ایام محرم با برگزاری همایش‌های مختلف آگاهی و اطلاع‌رسانی صورت گرفته است.

دشتکی با اشاره به اولویت‌های تبلیغی، تبیین جایگاه و نقش ولایت در هدایت جامعه، اصل ولایت‌پذیری را مهم دانست و بیان کرد: محوریت ولایت فقیه در استکبارستیزی و مقابله با انحرافات و ضرورت آگاهی آحاد جامعه نسبت به توطئه‌های جهان استکبار از جمله مهمترین رویکردهاست.

وی با اهمیت به ترویج سبک زندگی اسلامی با الهام از آموزه‌های عاشورایی، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با معرفی الگوهای عاشورایی و انقلاب اسلامی و نیز ترویج اخلاقیات و احیای سنت‌های اسلامی از جمله نکات مورد توجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تأکید بر تبیین آثار سوء ماهواره و فضای مجازی از سوی مبلغان در جامعه خاطرنشان کرد: باید به نقش ماهواره در گسست فرهنگی، سست کردن بنیان خانواده و گسترش پدیده شوم طلاق در بین خانواده‌ها پرداخت.

وی با اشاره به ضرورت هوشیاری جوامع خصوصاً جوانان در برابر فعالیت‌های گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: دشمن با این ابراز سعی بر ترویج دین‌گریزی دارد که باید هوشیار بود.

دشتکی با اهمیت به حضور نخبگان و فعالان فرهنگی به ویژه جوانان در عرصه فضای مجازی به منظور تولید و انتشار محتوای غنی از دین و مذهب افزود: باید به تبیین آسیب‌های اجتماعی طی این ایام پرداخت.

وی گفت: هیئات مذهبی و بانیان مجالس و مراسم‌های مذهبی و سوگواری باید نسبت به اثرات مخرب و آسیب‌های ترویج خرافات هوشیار باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه باید مداحان به آسیب‌ها و اثرات سوءاستفاده از اشعار و منابع غیرمعتبر و انحرافی آگاه باشند، در ادامه خواستار گسترش بستر مشارکت‌های مردمی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی شد.

وی گفت: در همه شهرستان‌ها تجمع عمومی به عنوان نماد عزاداری، استکبارستیزی، ظلم‌ستیزی و اعتقاد مردم به ولایت و امامت را در روزهای شهادت خواهیم داشت.

دیدگاه شما