وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 23 مهر 1394 ساعت 18:26   |   کد مطلب: 16740
نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب‌الله مناطق راهبردی «تل النعام» و شهرک‌های اطراف فرودگاه محاصره شده «کویرس» در استان حلب را آزاد کردند تا این فرودگاه یک گام دیگر به شکست محاصره نزدیک شود.

به گزارش نافع، به نقل از فارس

ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله لبنان در ادامه عملیات شکستن محاصره فرودگاه «کویرس» در حومه شمالی شرق استان حلب، صبح امروز پنجشنبه موفق شدند با کمک حملات دقیق جنگنده‌های روسی ارتفاعات مهم و راهبردی «تل النعام» را در شرق منطقه السفیره به کنترل خود درآورند.

ارتفاعات راهبردی «تل النعام» به شهرک‌های مجاور اشراف کامل دارد و باز پس‌گیری این منطقه توسط ارتش سوریه، آشفتگی تروریست‌ها را به دنبال داشت.

 

همزمان با تثبیت مواضع نیروهای سوری در «تل النعام» و شکستن خطوط دفاعی عناصر تروریستی داعش، جنگنده‌های روسی از خلأ و سردرگمی ایجاد شده در میان تروریست‌ها بخوبی استفاده کردند و حومه شهرک‌های آلوده به تروریست‌ها را هدف قرار دادند.

 

ساعاتی پس از حملات جنگنده‌های روسی، نیروهای سوری و مقاومت حزب‌الله موفق شدند با هجوم بهنگام، شهرک‌های مجاور ارتفاعات «تل النعام» آزاد کنند.

به اساس این گزارش، تسلط نیروهای ارتش سوریه بر ارتفاعات راهبردی «تل النعام» و شهرک‌های اطراف آن، گامی بزرگ برای آزادسازی فرودگاه «کویرس» در حومه شمالی شرق استان حلب به شمار می‌آید.

نیروهای ارتش سوریه و حزب الله از ماه گذشته عملیاتی را برای شکست محاصره فرودگاه «کویرس» در حومه شرقی حلب آغاز کردند و تاکنون موفق شده‌اند کنترل مناطق راهبردی «تل ریمان»، «النعام»، «الصالحیه» و «الجبول» را در اختیار بگیرند.

فرودگاه مهم کویرس تنها نقطه نظامی در کنترل ارتش سوریه در ریف شرقی استان حلب است و نیازهای اساسی نیروهای مدافع فرودگاه از طریق بالگردهای ارتش سوریه تامین می‌شود.

دیدگاه شما