وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 22 مهر 1394 ساعت 20:04   |   کد مطلب: 16726
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: بعد از مذاکرات گفته می‎شد شعار «مرگ بر آمریکا» سر ندهید اما استکبارستیزی در نظام مردمسالاری اسلامی یک اصل است.

به گزارش نافع به نقل از  فارس، سردار غلامعلی ابوحمزه ظهر امروز در دوره تشکیلاتی بسیج دانشجویی در سالن اجتماعات مرکز تربیت معلم شهید مقصودی اظهار کرد: دانشجویان بسیجی نقش کلیدی در مراکز آموزشی دارند و باید با تفکر و تعقل و بصیرت مباحث را کامل رصد کنند.

وی با اشاره به تحرکات دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: در حال حاضر دو مقوله مردم‎سالاری سکولار و مردم‎سالاری اسلامی مطرح است که جدال بین این دو جریان را شاهد هستیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه در مردمسالاری سکولار به اسلام حداقلی قائل هستند، گفت: افراد دارای دیدگاه مردم‎سالاری سکولار معتقد هستند ضرورتی ندارد اسلام در عرصه سیاست، اقتصاد و فرهنگ وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه در مردم‏سالاری اسلامی نگاه بر این محور است که همه مسائل بر گرفته از قرآن و عترت است، افزود: در شکل و محتوای نظام جمهوری اسلامی نیز اهالی مردم‎سالاری سکولار فقط به جمهوریت نظام معتقد هستند و این شکل را قبول دارند و اوج این نگاه در قالب شعارهای مختلفی در فتنه 78 و فتنه سال 88 دیده شد.

ابوحمزه اضافه کرد: در مردمسالاری اسلامی ظرف «جمهوریت» و مظروف «اسلام» است و برگرفته از اجتهاد پویاست.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به اینکه دیدگاه مردمسالاری سکولار ولایت مطلق فقیه را نمی‎پذیرند و برای ولایت تنها بحث وکالت و نظارت را لحاظ می‎کنند، خاطر نشان کرد: در نظام مردمسالاری اسلامی ولی فقیه اصل و اساس است.

وی با بیان اینکه در این باره می‎توان مثال خیلی ساده ای برخی از علما را مطرح کرد، گفت: در چهارراهی چراغ راهنما وجود دارد و ترافیک را کنترل می‎کند و در کنار چراغ راهنما یک پلیس ایستاده که در زمان بروز مشکل وظیفه هدایت را بر عهده دارد.

ابوحمزه تصریح کرد: ولی فقیه نقش حل معضلات، مشکلات و پیچیدگی‌های نظام را برعهده دارند و سیاست‏‎های کلان نظام، هماهنگی قوای سه‌گانه، مباحث جنگ و مصلحت اندیشی‎ها با مقام ولی فقیه است.

وی اظهار کرد: در عرصه سیاسی نیز دیدگاه مردمسالاری سکولار معتقد است که مطرح کردن بحث استقلال و آزادی ضرورت چندانی ندارد و اصرار بر آرمان‎ها به چه قیمتی است و اینکه به رژیم صهیونیستی چکار داریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه مذاکره در خصوص همه مسائل با امریکا از دیدگاه‎های مردمسالاری سکولار است، افزود: این دیدگاه معتقد است نباید برای لبنان و یمن و سوریه وقت گذاشت.

وی با اشاره به فتنه 88 و تلاش آن برای ایجاد جامعه سکولار تاکید کرد: افراد در حصر از پایه با مباحث نظام مقدس جمهوری اسلامی مشکل دارند و برخی از افراد نیز دلبسته امریکا هستند.

ابوحمزه با اشاره به وجود برخی افراد و سخنرانی آنها در محافل دانشگاهی، بیان کرد: دانشجویان باید زیربنایی فکر کنند، چراکه تفکر روبنایی با برخی از مباحث احساسی و هیجانی خدشه‎دار می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه مردمسالاری سکولار همه آرمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری را زیر سئوال می‎برد، اظهار کرد: مردمسالاری اسلامی استکبارستیزی را اصل می‏‌داند و در این خصوص با آمریکا به عنوان محور استکبار جهانی و رژیم نامشروع اسرائیل مبارزه می‎کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه در جبهه مقاومت از همه کشورهایی که در مقابل آمریکا بایستند حمایت می‎کنیم، گفت: بعد از مذاکرات گفته می‎شد شعار «مرگ بر آمریکا» سر ندهید اما استکبارستیزی در نظام مردمسالاری اسلامی یک اصل است.

وی اضافه کرد: در بحث اقتصاد نیز دیدگاه مردمسالاری سکولار مبتنی بر اقتصاد و سرمایه‎داری آزاد است اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر پایه مردم سالاری اسلامی است مقام معظم رهبری می‎فرمایند که در بخش اقتصاد واژه «پیشرفت» را به‌کار ببرید و برای عدالت از واژه «توسعه» استفاده کنید.

ابوحمزه با اشاره به اینکه توسعه با عدالت مد نظر مقام معظم رهبری باید فاصله‎های طبقاتی کم شود، خاطرنشان کرد: توجه به اقتصاد همراه با عدالت همه اقشار جامعه مد نظر هستند و سرمایه‌داری حاکم نیست.

وی نگاه مردمسالاری سکولار در حوزه فرهنگ را نگاه تسامح و تساهل دانست و افزود: این دیدگاه مدام مطرح می‌کند که دین اسلام دین ساده‌ای است، چرا آن را سخت می‌کنید و می‎گویند مگر رسول خدا (ص) و حضرت علی (ع) مذاکره نکردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان ادامه داد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند حضرت امیر (ع) با زبان تشر و خطاب و نصیحت با زبیر مذاکره کرد.

وی با اشاره به اینکه در نظام مردمسالاری اسلامی مذاکره در امور فردی و جمعی وجود دارد اما در بحث حکومت این امر پذیرفتنی نیست، تاکید کرد: مقام معظم رهبری نگران نفوذ هستند.

ابوحمزه بیان کرد: در بحث نظامی و امنیتی نیز دیدگاه سکولار معتقد است که می توان همه تجهیزات را خریداری کرد و لزومی به این همه سازمان نیروهای بسیج وجود ندارد اما دیدگاه مردمسالاری اسلامی بر خلاقیت، تلاش، ساختن و ایجاد امنیت پایدار و خودکفایی استوار است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان اظهار کرد: نظام اسلامی را ماهیت و محتوای آن حفظ کرده و نه ظاهر آن را، اما برخی می‎خواهند محتوا و ماهیت این نظام تغییر کند.

وی با بیان اینکه تقابل بین خواص اهل حق نیز وجود دارد، گفت: خواص اهل حق هم دو دسته‎اند و دسته‎ای همچون سردار شهید حاج حسین همدانی دنیا را برای دین هزینه کردند و برخی نیز دین را برای دنیا می‌خواهند.

ابوحمزه تاکید کرد: هر فرد و شخصیتی را در هر مقام و لباس و مسئولیتی رصد کنید تا ببینید که چقدر در راستای فرامین مقام معظم رهبری و آرمان‎های انقلاب اسلامی حرکت می‎کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان خطاب به دانشجویان گفت: سیرت و صورت نظام اسلامی را خوب بشناسید و تحلیل خوب و دقیقی از افراد حقیقی و حقوقی و خواص داشته باشید.

پایان پیام/م

دیدگاه شما