وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 22 مهر 1394 ساعت 19:10   |   کد مطلب: 16718
به یاد شهید مدافع حرم، سرلشگرحسین همدانی؛
رزمایش بزرگ میثاق عاشورائیان در همدان برگزار می شود
فرمانده سپاه ناحیه همدان از برگزاری رزمایش گردان‌های بیت المقدس در 23 و 24 مهرماه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از صبح الوند، سرهنگ پاسدار حسن برزگر، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و همچنین تبریک و تسلیت شهادت سرلشگر پاسدار حاج حسین همدانی، در نشست خبری رزمایش بزرگ الی بیت المقدس که با حضور با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات سپاه همدان برگزار شد، اظهار داشت: شهادت وعده الهی برای انسان‌های برگزیده، صالح، پرهیزکار و والامقام است و انسان‌های برگزید‌ه به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند.

وی گفت: کمالی بالاتر از شهادت در راه خدا وجود ندارد و خوشا به حال کسانی که در راه الهی وارد عرصه جهاد شده و به فیض عظیم شهادت نائل آمده و می‌آیند.

برزگر، شهید سردار همدانی را به عنوان یک نابغه نظامی در بین نظامیان معرفی کرد و افزود: این سردار بزرگ دشمن را به خوبی می شناخت و هر گاه سخن می گفت یک حرف نو داشت.

وی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم دارالمومنین همدان از مراسم تشییع سردار همدانی، اظهار داشت: خداوند متعال این سردار والامقام را عزیز کرده بود و مردمی که حتی یکبار او را ندیده بودند از هم سبقت گرفته و خود را به تابوت او را می رساندند تا خود را به فضیلت رسانده و این همان جاودانگی است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان سپس با اشاره به برگزاری رزمایش الی بیت المقدس که با شعار "میثاق عاشورائیان" برگزار می شود، گفت: این رزمایش به یاد سرلشگر شهید حاج حسین همدانی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری با حضور گردان های بیت المقدس، کوثر و امام حسین (ع) در اردوگاه سیدالشهداء (ع) در منطقه عمومی همدان برگزار می‌شود.

وی گفت: این رزمایش به‌منظور ساماندهی، آموزش، افزایش بنیه رزمی، ارتباط مستمر با بسیجیان، بهره‌مندی از ظرفیت‌های محلی و ملی و تکمیل واحدهای پشتیبانی رزم با حضور بسیجیان گردان‌های واکنش سریع برگزار می‌شود.

برزگر اظهار کرد: این رزمایش در دو روز متوالی و از اولین ساعات صبح فردا با فراخوانی و تجمع اقتدار آغاز می‌شود و تا شب با برگزاری راهپیمایی تاکتیکی شبانه ادامه می‌یابد.

وی افزود: رزمایش در روز جمعه با اجرای صبحگاه مشترک با حضور مسئولان ارشد استانی و برگزاری آموزش‌های عملی کنترل و عملیاتی و کنترل سازماندهی و توجیه فرماندهان گردان و تیپ با اجرای رزمایش به پایان می‌رسد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: تمامی جوانب امنیتی با حضور معاونت‌ها و مسئولین مربوطه برای حفظ سلامتی بسیجیان در نظر گرفته شده و سپاه ناحیه همدان با به‌کارگیری گردان های بیت‌المقدس، کوثر و امام حسین(ع) در سه محور در قالب قرارگاه امام هادی(ع) ناحیه‌ای این رزمایش بزرگ را برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: در این رزمایش که با موضوعیت دفاع موزائیکی، کمین و ضد کمین و عملیات مقابله با هلی برن، عملیات ضد شورش، امداد و نجات و ... برگزار می‌شود، چندین گردان از گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس ، کوثر و امام حسین (ع) ناحیه مقاومت بسیج سپاه همدان فراخوان و به تمرین برنامه‌های تاکتیکی می‌پردازند.

برزگر با اشاره به ظرفیت و توانایی بالای گردان های بیت المقدس، افزود: این گردانها توانایی مقابله با تهدید دشمن در خارج از شهر و حوزه استحفاظی خود را دارند.

وی در پایان گفت: نیروهای جان برکف بسیجی و سپاهی باتبعیت از ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)  آماده صف آرایی در همه شرایط در مقابل دشمن هستند و با شرکت در رزمایش ها توان خود را آزمایش می کنند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما