وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 08:40   |   کد مطلب: 16608
نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور
شناسایی 469 شهید مفقودالجسد استان همدان
نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور گفت: 469 شهید مفقودالجسد استان همدان در حال شناسایی است.

به گزارش نافع به نقل از فارس، محمدجواد زمردیان در مراسم هماهنگی تشییع شهید گمنام در حوزه علمیه ملایر اظهار کرد: با وجود گذشت بیش از 27 سال از جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس همچنان پیکرهای مطهر شهدا در مناطق مختلف جنگی شناسایی و انتظار خانواده‌های چشم‌انتظار را پایان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اجساد مطهر شهدا، گمنام هستند گفت: این پیکرهای مطهر در اقصی نقاط کشور به خاک سپرده می‌شوند که استقبال از شهدای گمنام بین مردم در سال‌های اخیر بی‌نظیر بوده است.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور افزود: اجساد مطهری که بقایایی از پیکرهایشان کشف می‌شود توسط  کمیته مفقودین نمونه‌برداری شده و با خانواده‌ مطهر شهدا تطبیق داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 469 شهید مفقودالجسد استان همدان توسط کمیته در حال شناسایی است افزود: از این تعداد 87 شهید مربوط به ملایر است.

زمردیان تصریح کرد: تاکنون 17 شهید گمنام در نقاط مختلف شهرستان ملایر شامل امامزاده عبدالله(ع) ملایر، دانشگاه ملایر، روستای اسلام‌آباد، شهر جوکار و بام ملایر به خاک سپرده شده‌اند.

وی از دفن هجدهمین شهید گمنام در ششم آبان همزمان با دهه دوم محرم در حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر خبر داد و افزود: حوزه علمیه شهرستان ملایر ششمین حوزه علمیه در کشور است که میزبان شهداست.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور بر برنامه‌ریزی‎ مناسب برای استقبال از شهید گمنام تاکید کرد و گفت: نیاز است برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم مسئولان شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه نقاط دیگر ملایر نیز درخواست‌های مکرری را برای دفن شهدای گمنام به این کمیته داشته‌اند خاطرنشان کرد: در صورت فراهم بودن شرایط و انجام بررسی‌های لازم در آینده به این درخواست‌ها نیز پاسخ می‌دهیم.

پایان پیام/م

دیدگاه شما