وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 05:18   |   کد مطلب: 16571
یین بزرگداشت جان‌باختگان فاجعه منا با حضور میهمان ویژه استان، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد کشور، نماینده ولی فقیه در این استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی، نظارتی و امنیتی و اقشار مختلف مردم همدان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش نافع به نقل از فارس، یکی از اساتید حوزه علمیه همدان با بیان اینکه جان‌باختگان حادثه منا از بهترین انسان‌ها بودند که در سرزمین وحی جان باختند، اظهار کرد: این افراد راهی انجام اعمال رمی جمرات بودند که به علت بی ‌کفایتی آل سعود جان خود را از دست دادند.

حجت‌الاسلام مسلم اسدی با تأکید بر اینکه فاجعه غم‌بار منا مقدمه‌ای برای نابودی دولت آل سعود خواهد بود، افزود: آنچه افسوس و داغ ملت مسلمان را صدچندان می‌کند، سکوت سران کشورهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه جز چند کشور اسلامی موضع قاطع از سایر سران ندیدیم، تصریح کرد: متأسفانه بیانیه رسمی در خصوص جانباختگان این حادثه صادر نشده است.

مدرس حوزه علمیه همدان تأکید کرد: مقام معظم رهبری مقتدرانه پیام ملت مسلمان ایران را با ذکر این مطلب که «هرگونه بی‌احترامی و بی‌حرمتی به حجاج با واکنش سخت و خشن ایران همراه خواهد بود» را به آل سعود اعلام کردند و دولت عربستان به صورت رسمی به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از این موضع مقتدرانه دولت عربستان قصد تحویل پیکر حجاج ایرانی را نداشت، اما پس از این سخنان آمادگی خود را برای همکاری با ایران و تحویل پیکر حجاج اعلام کرد.

اسدی با بیان اینکه آل سعود در جریان این حادثه بی‌کفایتی خود را نشان داد، گفت: دولت عربستان پس از این اتفاق به طور عمدی از امدادرسانی به مجروحان خودداری کرد.

پایان پیام/م

دیدگاه شما