وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 10 مهر 1394 ساعت 12:00   |   کد مطلب: 16541
رئیس کمیسیون بررسی برجام مجلس در همدان:
اجرای برجام بی اجازه مجلس امکان پذیر نیست
رئیس کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که مجلس شورای اسلامی مسئله‌ای را تصویب نکرده باشد، دولت نمی‌تواند آن را اجرا کند و این قانون درباره برجام هم صدق می کند.

به گزارش نافع به نقل از صبح الوند، علیرضا زاکانی شامگاه پنج‌شنبه در همایش بزرگ به "نمایندگان مجلس بگویید" که با حضور رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، رئیس کمیته هسته ای مجلس و جمع زیادی از مردم دارالمجاهدین همدان برگزار شد، با اشاره به بررسی برجام در مجلس اظهار داشت: در بحث هسته ای و مذاکرات 1+5 ما می‌خواهیم دولت را کمک کنیم زیرا باری که به دوش دولت است متعلق به جناح خاصی نیست و همه باید دست در دست هم برای برداشتن این بار تلاش کنیم.

وی با انتقاد از دولت یازدهم در بحث مذاکرات و برجام و دخالت ندادن مجلس از سوی دولت در این مبحث گفت: جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم و تیم ایشان در در حق مجلس شورای اسلامی، ساختارهای حکومتی و قانون کم لطفی کردند تا جایی که شخص حضرت امام خامنه ایی شخصا وارد موضوع شد.

زاکانی اظهار کرد: کنار زدن نظر مجلس در برجام تا جایی ادامه یافت که مقام معظم رهبری رسماً موضوع را اعلام کردند و تذکرات جدی را به دولت دادند و فرمودند"مجلس نباید از بررسی برجام کنار گذاشته شود".

وی با تأکید مجدد بر اینکه برای اجرای برجام موانع قانونی وجود دارد، افزود: در سال‌های گذشته و امسال قوانین بسیار خوبی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که مانع از اجرای برجام و یا حداقل پذیرش پروتکل الحاقی توسط دولت بدون تصویب مجلس و نظر نمایندگان ملت است.

رئیس کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا مجلس بر برجام تأثیر گذار خواهد بود و اراده آن هم بر تأثیرگذاری است.

وی با انتقاد از برخی افراد از تفسیر قانون با نظر شخصی خود اظهار کرد: تنها مفسر قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان است.

زاکانی سپس با اشاره به فرجام برجام افزود: گزارش کامل کمیسیون برجام آماده شده است و قرار است که پس از اینکه اعضای محترم کمیسیون نظر نهایی خود را داند، روز شنبه تحویل هیئت رئیسه مجلس شده و ان شاء الله صبح یکشنبه در صحن  مجلس شورای اسلامی قرائت شود.

وی با تاکید مجدد بر لزوم تصویب برجام در مجلس گفت: از نظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که مجلس شورای اسلامی مسئله‌ای را تصویب نکرده باشد، دولت نمی‌تواند آن را اجرا کند و این قانون درباره برجام هم صدق می کند.

پایان پیام/م

دیدگاه شما