وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 9 مهر 1394 ساعت 20:36   |   کد مطلب: 16538
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به آماده باش تمام بیمارستان‌های همدان برای مقابله با ویروس کرونا گفت: موردی از ابتلا به بیماری در همدان گزارش نشده است.

به گزارش نافع به نقل از فارس، رشید حیدری‌مقدم در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان اظهار کرد: بازگشت حجاج به استان همدان از 14 مهرماه در 9 پرواز به فرودگاه همدان آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به بازگشت حجاج از سفر حج احتمال شیوع ویروس کرونا، می‌رود در این راستا حجاج همدانی از طریق دستگاه‌های تب‌‌سنج دیجیتالی حین ورود به فرودگاه مورد نمونه‌گیری و آزمایش قرار می گیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ویروس کرونا 30 تا 40 درصد مرگ و میر مبتلایان را به دنبال دارد، گفت: تاکنون در بین حجاج ایرانی این بیماری بروز نکرده و گزارشی از ابتلا در همدان ارائه نشده است.

وی بیان کرد: علائم عمده این بیماری تب بالای 38 درصد، سرفه و تنگی نفس حاد است که با توجه به واگیر بودن این ویروس باید دو هفته بعد از ورود حجاج از دست دادن و روبوسی با آنها خودداری کرد.

حیدری‌مقدم خاطرنشان کرد: ترشحات دهان، دست دادن، خون و فرآورده‌های خون عامل انتقال بیماری هستند و در صورت تماس باید هر چه سریع‌تر محل تماس شست‌و‌شو شود.

وی اظهار کرد: تمام بیمارستان‌های شهرستان‌های استان به اتاق ایزوله تنفسی مجهز هستند و بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی در پایان سخنانش گفت: میزان مرگ و میر مردان مبتلا به ویروس کرونا سه برابر زنان است که هنوز علت آن مشخص نشده است.

پایان پیام/م

دیدگاه شما