وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 9 مهر 1394 ساعت 20:29   |   کد مطلب: 16535
هرچند ممکن است دولت بر این باور باشد که رژیم سعودی اجازه پیگیری ماجرا را صادر نمی کند اما رخدادهای یک هفته گذشته نشان از سهل انگاری های دولت دارد. این در شرایطی بود که رهبر معظم انقلاب روز گذشته در پیامی صریح و آشکار خطاب به رژیم آل سعود هشدار دادند که "اندک بی‌احترامی به حجاج ایرانی موجب عکس‌العمل سخت و خشن ایران خواهد شد" تا بدین وسیله شاهد دیپلماسی اقتدار از سوی مقام معظم انقلاب باشیم.

به گزارش نافع به نقل از راه دانا، رفتار امروز آل سعود در قبال ملت ایران چیزی جز شیطنت و بازی سیاسی نیست. رژیم منحوس آل سعود امروز در پی تحقیر ملت ایران است و بی پرده پیداست که بی توجهی آنان به ابدان مطهر شهدای منا و مفقودان این فاجعه، جز برای عقده گشایی از ملت ایران نیست. اما فاجعه بارتر از این ماجرا، سهل انگاری دستگاه دیپلماسی دولت در قبال این حادثه تلخ است. دولتی ها تاکنون نتوانسته اند پاسخ مساعدی به پیشگاه ملت ارائه کنند. هرچند ممکن است دولت بر این باور باشد که رژیم سعودی اجازه پیگیری ماجرا را صادر نمی کند اما رخدادهای یک هفته گذشته نشان از سهل انگاری های دولت دارد. این در شرایطی بود که رهبر معظم انقلاب روز گذشته در پیامی صریح و آشکار خطاب به رژیم آل سعود هشدار دادند که "اندک بی‌احترامی به حجاج ایرانی موجب عکس‌العمل سخت و خشن ایران خواهد شد" تا بدین وسیله شاهد دیپلماسی اقتدار از سوی مقام معظم انقلاب باشیم. در این باره علما، روحانیون و نمایندگان مجلس نیز بر این اقتدار ملی تاکید داشته و صحه گذاشتند.

آیت‌الله نوری همدانی: سخنان قاطعانه رهبری موجب تغییر لحن مقامات سعودی شد

آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه و اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)، فاجعه «منا» را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این فاجعه بسیار سنگین است و بازماندگانشان اجر شهید راه خدا را دارند زیرا در حال مناسک حج جان باخته‌اند.

وی افزود: مرگ سرانجام همه انسان‌هاست ولی سعادتی بزرگ نصیب این افراد شده که در هنگام اعمال حج جانشان را از دست داده‌اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با جدیت خواستار احترام به حجاج ایرانی و بازگرداندن بدن‌های مطهر جان باختگان فاجعه منا شدند گفت: لازم است مردم ایران هم به تبعیت از ایشان همین خواسته را داشته باشند زیرا آل‌سعود سعی در کمرنگ جلوه دادن این فاجعه دارد و می‌خواهد جان باختگان را در عربستان به خاک بسپارد به همین دلیل دولت و مردم جلوی این اقدام را بگیرند.

وی ادامه داد: مردم ولایت‌مدار ایران به یقین پیکرهای جان باختگان را با راهپیمایی گسترده و با احترام فراوان، تشییع خواهند کرد و نسبت به جنایات آل‌سعود آگاه‌تر می‌شوند و در آستانه ماه‌های محرم و صفر، نفرت بیشتری از آل‌سعود پیدا کنند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه به فعالیت‌های سازمان اوقاف پرداخت و خاطرنشان کرد: کار شما بسیار مقدس و تاثیرگذار بوده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه با برنامه و سازماندهی که اوقاف دارد می‌تواند برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب بسیار موثر باشد گفت: حضرت علی(ع) در نامه‌ای به امام حسن(ع) سفارشات فراوانی از جمله لزوم تفکر در مورد گذشتگان و آثار آنها و عبرت گرفتن از حوادث گذشته دارند که این امر باید در سرلوحه برنامه‌های ما باشد.

وی با تاکید بر اینکه بزرگداشت مقام شامخ امامزادگان(ع) در واقع عمل به وصایای حضرت علی(ع) محسوب می‌شود عنوان کرد: دلیل حضور فراوان امامزادگان(ع) در ایران آن است که ایرانیان به دلیل هوش سرشار خود و نیز ظلم و ستمی که ساسانیان بر آنها روا داشته بودند پذیرای امامزادگان (ع)و مکتب تشیع شدند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در سه برهه تاریخی یعنی اوایل بنی امیه، اوایل بنی عباس و دوران متوکل، تعداد زیادی از فرزندان اهل بیت(ع) به ایران مهاجرت کردند گفت: آنچه دشمنان از دلایل گرایش ایرانیان به تشیع ارائه می‌کنند صحیح نیست.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: نیاز اصلی ما در شرایط کنونی آن است که روحیه جهاد را بیش از گذشته تقویت کنیم و بقاع متبرکه می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند زیرا امامزادگان(ع) از این منظر الگوی ما هستند.

وی در ادامه بیان کرد: روحیه جهادی بود که انقلاب را به پیروزی رساند و در دفاع مقدس، ملت ما را به موفقیت‌های چشمگیر رساند و امروز هم همین روحیه مقاومت و جهاد است که مردم سوریه و لبنان را در مواجهه با تروریسم پیروز کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی بیانات قاطعانه رهبری درباره لزوم تکریم زائران ایرانی بیت‌الله الحرام را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تا روز گذشته سعودی‌ها جواب صحیحی به ایران نمی‌دادند ولی بعد از سخنان رهبری دیدیم لحن جوابگویی حکومت عربستان تغییر کرده است.

 

با بیانات قاطع و صریح رهبری آل سعود رویه خود را عوض کرد

آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در دیدار با اعضای هئیت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره)، با عرض تبریک به مناسبت عید غدیر، اظهار کرد: همه مسلمانان با تمسک به ولایت حضرت علی (ع) اطاعت و پیروی خود را به ولایت امام عصر (عج) نشان می‌دهند.

وی افزود: تعبیر شهید برای حجاجی که در حادثه منا کشته شدند درست است زیرا که آنان در مسیر انجام وظایف الهی شهید شده‌اند و به طور قطع خداوند اجر شهید را نصیبشان خواهد کرد.

آیت‌الله یزدی با اشاره به اجری که برای جانباختگان واقعه منا وجود دارد بیان کرد: این افراد چون در راه اسلام و در حرم امن الهی جان باختند اجری همانند شهدا دارند.

وی بیان کرد: در قضیه منا شاهد فرافکنی آل سعود بودیم البته بیانات قاطع و صریح رهبری که فرمودند این موذی‌گری‌ها را کنار بگذارید موجب شد که آل سعود رویه خود را عوض کرده و در مسیر شناسایی اجساد و افراد مفقود شده همکاری لازم را داشته باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برای هر فعالیتی باید مسائل شرعی آن مسئله رعایت شود، گفت: کمک به نیازمندان یک دستور رسمی الهی است که کمیته امداد امام خمینی(ره) از زمان تاسیس به دستور امام خمینی (ره) در این زمینه فعالیت می‌کرده است.

آیت‌الله یزدی تصریح کرد: تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از افتخارات و یادگارهای امام راحل است که روز به روز فعالیت‌های خود را توسعه و گسترش داده است.

وی با اشاره به اینکه گسترش هر تشکیلاتی سبب ضرر رساندن به همان تشکیلات خواهد شد، گفت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب، کمیته امداد امام خمینی (ره) باید هر چه ساده‌تر اداره شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مردم هیچ کشوری مانند مردم ایران خیر و بشر دوست نیستند، اگر خیران در زمینه‌های مختلف به کمک دولت نمی‌آمدند امروز کشور با مشکلات بسیاری مواجه بود به طور مثال فعالیت خیران در امر مدرسه سازی کمک شایانی به دولت بوده است.

آیت‌الله یزدی با اشاره به اینکه صدقه دادن و کمک به نیازمندان نباید موجبات ناراحتی و نارضایتی نیازمندان را فراهم کند، گفت: باید تلاش کنیم روح تعالی انسان‌ها را رشد دهیم.

وی بیان کرد: گسترش سازمان‌ها و تشکیلات امر مناسبی نیست، امروز جای نگرانی است که روحیه تجمل گرایی در روحانیت نیز در حال گسترش است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایران کشور غنی است، گفت: باید به وضعیت کشور رسیدگی شود در حوزه جوانان و بیکاری باید فعالیت‌های موثری صورت گیرد تا در آینده شاهد رفع مشکل بیکاری باشیم.

آیت‌الله یزدی تاکید کرد: امروز ایران دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف است و با توجه به اینکه مردمی خیر و نوع دوست داریم باید در راستای آبادانی و پیشرفت کشور گام برداریم.

 

 لزوم اقدام جدی دولت برای جلوگیری از تحقیر ملت

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن ابراز تاسف از فاجعه منا و شهید شدن تعدادی از زائران ایرانی در این حادثه، اظهار داشت: به طور قطع این حادثه از بی‌توجهی و عدم کفایت مدیریتی توسط دولت آل سعود اتفاق افتاده است.

وی افزود: دولت آل‌سعود و مقامات امنیتی این کشور با دوربین‌هایشان سراسر مسیر منا تا محل رمی جمرات را تحت کنترل دارند و از طریق این دوربین‌ها مسائل را کنترل می‌کنند و از طرفی نیز تجربه برگزاری چنین مراسمی در سال‌های گذشته را نیز دارند و می‌دانند که به بن‌بست خوردن جمعیت تبعات جدی می‌تواند داشته باشد اما متاسفانه تدبیری برای آن نیندیشیدند و بی‌تدبیری آل سعود بیش از گذشته با وقوع این حادثه بر همه مردم و مسلمانان ثابت شد.

جوکار با بیان اینکه بدتر از حادثه منا عدم رسیدگی فوری به حجاج و زائرینی بود که صدمه دیده بودند، گفت: بر اساس آنچه شاهدان عینی گفته‌اند فوریت‌های پزشکی پس از وقوع حادثه وجود نداشته و حتی آن طور که عنوان می‌شود شاید با یک لیوان آب برخی از آنها احیاء می‌شدند و از تعداد تلفات کاسته می‌شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بررسی کمیته حقیقت‌یاب توسط ایران و ارسال یک هیئت به عربستان سعودی اظهار داشت: عربستان پنهان‌کاری و مخفی‌کاری دارد و هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد که کسی به کشورش وارد شود و مسائل را بررسی کرده و یا حتی ضعف‌های عوامل حادثه را شناسایی کند.

وی همچنین تاکید کرد: در گذشته نیز حادثه‌ای در جده اتفاق افتاد و دو تن از زائران زن ایرانی به طرز فجیعی کشته شدند که دولت عربستان و رژیم آل‌سعود اجازه بررسی اوضاع را به کمیته حقیقت‌یاب ندادند.

جوکار با بیان اینکه حج و مناسک آن یک موضوع بین‌المللی و جهانی است و مختص یک کشور نیست، تصریح کرد: مناسک حج جزو شریعت اسلام است و همه کشورها باید در اداره آن نقش داشته و سهیم باشند؛ عدم تکریم زائران خانه خدا و حجاج نه شرعی و نه قانونی است که این عمل از سوی رژیم آل‌سعود اتفاق افتاده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس برخورد ماموران عربستانی در زمان مناسک حج با زائران را نامناسب دانست و افزود: معمولا اینها یک حالت تکبر دارند که ما آن را غالبا می‌بینیم.

وی با بیان اینکه ایران می‌بایست جنایات رژیم آل سعود را از طریق مجامع بین‌المللی رصد کند گفت: ما نباید آن را رها کنیم زیرا اگر این اقدام صورت گیرد و ابعاد ماجرا و علل آن رها شود، عربستان در سایه بی‌لیاقتیش جنایت‌های دیگری هم مرتکب می‌شود که به همین دلیل بنده معتقدم برای جلوگیری از بیشتر تحقیر شدن مردم می‌بایست اقدام جدی از سوی دولت انجام شده و پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

جوکار در ادامه اظهار داشت: جان انسان‌ها هیچ ارزشی برای آل‌سعود ندارد که به همین دلیل باید این نگاهی که به اداره مناسک حج از سوی آل‌سعود وجود دارد باید تغییر کند. با این نگاه تهدید‌آمیزی که توسط عربستان به زائران وجود دارد نمی‌شود مراسم عبادی - سیاسی که خدای متعال بر روی آن تاکید دارد را برگزار کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: سران کشورهای اسلامی باید به خودشان بیایند زیرا سکوت دیگر کشورهای اسلامی در برابر این حادثه ت تحقیر شدن ملت‌هایشان را در آینده به همراه دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است در تعامل و دیپلماسی با کشورهای اسلامی اقدام جدی برای پیگیری حادثه منا و مدیریت حج انجام شود تا در آینده شاهد این اتفاقات نباشیم.

 

برخی مسئولین به مردم جسارت می کنند اما برابر بیگانگان تواضع دارند

آیت الله کاظم صدیقی در مراسم جشن عید غدیر در تالار اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) تبریز ضمن تسلیت فاجعه سرزمین منا، با دردناک و هولناک خواندن این فاجعه، گفت: خون قربانیان فاجعه منا بر گردن آل سعود و آمریکا است.
وی با ابراز تاسف از این حادثه و عملکرد منفعلانه مسئولین، گفت: این همه حاجی در مکه کشته شدند و کجا هستند شیران میدان و باکری ها تا جواب آل سعود را بدهند.
غدیر، عید تشخیص منافق از مومن است
این مقام مسئول در قوه قضائیه تصریح کرد: امروز اگر به آمریکا چشم بگوییم؛ فردا وارد خانه ها شده و ما را می کشند.
وی در ادامه ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، تصریح کرد: عید غدیر، عید الله الاعظم بوده و عید تشخیص منافق از مومن و شفاف سازی حاکمیت دینی است که در این روز عزت برای موحدان و سرافکندگی برای جنود شیطان حاصل شده است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عید غدیر و امامت نقش ویژه ای در صحنه زندگی بشری دارد؛ اذعان داشت: عده ای خواهان روی کار آمدن سیاست مدارانی هستند که آمریکا دیده و غرب دیده باشد و در دانشگاه هایی درس خوانده باشند که مزدور و پادشاه تربیت می کنند.
وی با تاکید بر اینکه رهبر جامعه اسلامی باید تایید شده از سوی خدا باشد؛ افزود: هنر امام خمینی(ره) این بود که آرای مردمی را به مردم سالاری دینی تبدیل کردند.
این استاد اخلاق با اشاره به اینکه در حال جنگ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با دشمنان هستیم؛ تاکید کرد: خطرناک ترین جنگ ها جنگ فرهنگی است و اکنون در جبهه فرهنگی در مصاف با قدرت های بزرگ هستیم و چشم امید همگی به جوانان کشور است تا استمرار بخش حرکت شهدا باشند.
وی با اشاره به اینکه حکومت از آن خداست و خدا اجازه نمی دهد غیر از خود برای انسان حکومت کند؛ گفت: ما چکاره هستیم که هر روز به افراد و باندهای سیاسی مختلف رأی بدهیم که کشور را بدست شرق و غرب بسپارند و از بیت المال، هزینه تحصیل فرزندان خود را تامین کند.
آیت الله صدیقی با بیان ویژگی های رهبر الهی، افزود: رهبر الهی دارای سه ویژگی مهم مشروعیت الهی، توان جسمانی مساعد و دارا بودن بینش کافی است و اگر کسی این ویژگی ها را نداشته باشد رهبری او باطل است.
وی ادامه داد: حکومت مأمور است تا انسان را عزیز کند و لذا ادارات ما باید کانون های عزت بخشی به مردم باشند و اگر در اداره ای مردم تحقیر می شوند؛ باید در آنجا را گل گرفت چرا که آن اداره سلطنتی است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به هشدار رهبر انقلاب در مورد نفوذ دشمن در تصمیم سازی ها و مراکز تصمیم گیری دشمن، بیان داشت: دشمن در تلاش است تا به جمع مسئولین کشور نفوذ کند و رخنه ایجاد کند.
وی ادامه داد: در دولت نهم و در برهه ای از دولت دهم آرمان های انقلاب شکوفا شد اما با نفوذ فردی در دولت و ایجاد  رخنه های فرهنگی باعث شد تا عاقبت دیگری حاصل شود لذا مردم باید هوشیار باشند و به موقع صحنه هایی همچون 9 دی ها را به وجود آورند.
این استاد حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: وقتی مواضع مسئولین کشور و حرف های دشمنان یکی می شودنشان از رخنه های دشمن در کشور است.
وی با انتقاد از افرادی که معتقد به جدایی دین از سیاست هستند؛ تصریح کرد: 4 تن از پیامبران الهی و همچنین امام علی(ع) حکومت کردند و مدعیان جدایی دین از سیاست به این بزرگواران اهانت می کنند.
آیت الله صدیقی افزود: دین برای داخل مسجد نیامده؛ اتفاقا دین برای ادارت و دانشگاه ها آمده تا حق مردم خورده نشود و افراد صالح تربیت شوند.
وی در ادامه به پیشتازی مردم تبریز در صحنه های مختلف دینی و سیاسی اشاره کرده و گفت: مردم تبریز محبت زیادی برای خودی ها دانرد و در عین حال در میدان جنگ جسور و خودشکن هستند و این در حالی است که برخی مسئولین کشور به مردم جسارت می کنند و در برابر بیگانگان تواضع دارند.
آیت الله صدیقی در پایان از عدم توجه مسئولین به رهنمودهای رهبری گلایه کرده و گفت: واقعا باید دید که خطوط قرمز رهبر انقلاب در مذاکرات هسته ای تا چه حد رعایت شده یا اینکه ایشان می گویند به متدین ها افراطی نگویید؛ تا چه حد رعایت شده است.

 

ایران همان کشوری است که شاه را مچاله کرد و دور انداخت

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در گفتگو با ناب نیوز در رابطه با سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانش آموختگان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملکرد ضعیف و بی تدبیری حکومت سعودی در فاجعه اخیر منا، گفت: بسیار روشن است که مقامات سعودی در این حادثه بسیار بد عمل کرده اند و نشان این ادعا، حرف های حجاج و شاهدان عینی بازگشته به ایران است که از آزارو اذیت شرطه های حجاز نسبت به آسیب دیدگان این حادثه به خصوص زائران ایرانی خبر می دهد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: برخی نقل می کنند در شرایطی که ما از تشنگی در حال مردم بودیم، پلیس های سعودی در کنار ماشین ها فقط نظاره گر بودند، این جنایات طبق دستوراتی بود که به پلیس ها داده شده،مسئول کیست؟

جهان اسلام و مردم ایران هیچگاه فاجعه منا را فراموش نخواهند کرد

وی تاکید کرد: آل سعود انتظار دارند مهمانان بیت الله الحرام که برای زیارت خانه خدا وارد کشور عربستان شده اند، گام به گام کارهایشان را به دستور حکومت سعودی انجام می دهند و تمام امور به دست این حکومت است، لذا رخ دادن این فاجعه در چنین کشوری بسیار عظیم است و هیچگاه جهان اسلام و مردم ایران آن را فراموش نخواهند کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حتی تصور اینکه جمع عظیمی از مردم برای انجام اعمال حج به عربستان بروند و حال جنازه آنها برگردد، بسیار سخت است و این جنایتی بزرگ می باشد.

ایران همان کشوری است که شاه را مچاله کرد و دور انداخت

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی اظهار کرد: این سوال مطرح می شود که پس از رخ دادن حادثه، این مقامات کجا بوده اند؟ چه کسی راه حجاج را بسته است که راه پس و پیش نداشتند؟ چرا ناظرین فاجعه حتی از دادن آب به آسیب دیدگان دریغ کردند؟

عضو جامعه روحانیت مبارز اذعان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما تا کنون با بزرگواری و گذشت با آل سعود برخورد کرده ایم اما بدانند اگر خطا کنند، عکس العمل ایران سخت و خشن خواهد بود و قدرت ایران نیز همان است که در زمان شاه، او را در حالیکه کشورهای مستکبر پشتیبانش بودند مچاله کرد و دور انداخت.

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی با بیان اینکه دولت سعودی فکر نکند ایران کشوری عادی است و می تواند با آن درگیر شود، عنوان کرد: متاسفانه حکام عربستان به این موضوع توجه نمی کند و حاضربه همکاری با ایران نیست، اینکه گول خورده اند یا هرچه بوده، منطقی نیست جنازه ها را نگه داشته و تحویل ندهند.

آل سعود باید منتظر سیلی سخت خداوند باشند

امام جمعه موقت تهران به سفر وزیر بهداشت ایران به عربستان و کوتاهی آل سعود در تحویل جنازه ها به ایران اشاره کرد و گفت: خباثت از این بیشتر نمی شود و آل سعود باید منتظر سیلی خداوند باشند، قطعا جهان اسلام اینگونه مدیریت حکام عربستان در امور حج را تحمل نخواهد کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: آل سعود در این فاجعه رسوا شد، اگر مسلمانان، کشورها و دولت های اسلامی با هم متحد شوند مسئله حج را سامان خواهند داد تا احساس امنیت به این سرزمین بازگردد.

پایان پیام/م

دیدگاه شما