وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 19 شهريور 1394 ساعت 23:10   |   کد مطلب: 16382
معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همدان گفت: دشمن‎شناسی و استکبارستیزی منش رفتاری شهیدترکمان و دیگر شهدای بزرگ عملیات قراویز بود.

به گزارش نافع به نقل از فارس، شامگاه امروز یادواره 59 شهید عملیات قراویز در همدان با محوریت بزرگداشت شهید محمدتقی ترکمان برگزار شد.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همدان در این مراسم با اشاره به نقش شاخص شهدا در ماندگاری انقلاب اسلامی اظهار کرد: باید همواره منش و روش شهدا را به عنوان چراغ راه زندگی خود قرار دهیم.

محمدجواد بیات با اشاره به شخصیت شهید ترکمان، از بصیرت و معرفت این شهید بزرگوار سخن به میان آورد و ادامه داد: ایشان به همراه شهیدان رجبعلی عسگری، احسان تقی‌پور، سعید دوروزی، حسین شکرائیان، سعید شالی و... نسبت به ایجاد یک قرارگاه فرهنگی در سپاه همدان اقدام کرده بودند.

وی جذب حداکثری و دفع حداقلی را از دیگر رویکردهای این شهید بزرگوار دانست و ادامه داد: شهیدترکمان به‎روز و بهنگام بود به طوری که فتنه‌های زمانه خود را به خوبی می‌شناخت.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همدان پیروی از ولی فقیه و توجه به فریضه امر به معروف را دیگر شاخصه رفتاری این شهیدوالامقام عنوان کرد و گفت: دشمن‎شناسی و استکبارستیزی منش رفتاری شهیدترکمان و دیگر شهدای بزرگ عملیات قراویز بود.

وی خطاب به آنهایی که امروز خواب آمریکا را می‎بینند؛ اظهار کرد: امنیت و آسایش امروز این کشور ارزان به دست نیامده است بلکه پای آن، خون‌های بسیاری ریخته شده است.

در پایان مراسم کریم ملکی، یکی از همرزمان شهیدترکمان به بیان خاطراتی از عملیات قراویز و رشادت رزمندگان همدانی در آن پرداخت.

گفتنی است عملیات شهیدان رجایی و باهنر (قراویز) در تاریخ 11 شهریورماه 1360 و در منطقه عمومی دشت ذهاب اجرا شد که رزمندگان غیور استان همدان در این عملیات حساس خوش درخشیدند.

پایان پیام/م

دیدگاه شما