وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 13 شهريور 1394 ساعت 00:30   |   کد مطلب: 16257
مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی کشور:
بیمارستان های تامین اجتماعی کشور سه ستاره می شوند
مدیر کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: تا دو سال آینده تمام بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی کشور سه ستاره می شوند.

به گزارش نافع به نقل از ایرنا، ایرنا مهدی درخشان در آیین افتتاح طرح بازسازی درمانگاه و کلنگ زنی انبار دارویی بیمارستان دکتر غرضی ملایر افزود: همه 80 بیمارستان سازمان تامین اجتماعی کشور تا پایان سال 95 درجه سه ستاره را کسب می کنند که این یک کار تخصصی است و تمام ارزیابی های آن انجام شده است.
معنای سه ستاره شدن، ارتقای کیفی و تجهیزاتی بیمارستان است.
وی اظهار داشت: امسال بیش از 800 میلیارد ریال اعتبار برای سه ستاره شدن و ارتقای 14 بیمارستان سازمان تامین اجتماعی کشور هزینه می شود که از ابتدای مهرماه امسال کار عملیاتی آن آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: بیمارستان آتیه همدان جزو 14 بیمارستانی است که درجه سه ستاره را امسال کسب می کند و بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی ملایر نیز سال آینده ارتقای آن انجام خواهد شد.
درخشان همکاری و مساعدت سازمان تامین اجتماعی با طرح تحول نظام سلامت را یکی از اولویت های این سازمان عنوان کرد و افزود: سال گذشته حدود 32 هزار میلیارد ریال از اعتبارات سازمان علاوه بر اعتبارات جاری بخش درمان به این طرح اختصاص یافت و امسال نیز اعتبارات خوبی دارد.
وی بیان داشت: اعتبارات درمان از 110 هزار میلیارد ریال در سال گذشته به 160 هزار میلیارد ریال در سال جاری افزایش پیدا کرده که این امر برای مساعدت با طرح تحول نظام سلامت است.
مدیر کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی کشور اظهار کرد: سال گذشته در حوزه ساخت و ساز نیز فعالیت هایی که از نظر متراژ و رقم ریالی انجام شده، معادل 10 سال گذشته بوده و پروژه هایی هم اکنون در حال افتتاح و اجرا هستند و یا مصوب شده و در حال طراحی است و حجم بسیار عظیمی را شامل می شود.
درخشان گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز معادل هشت یا 9 سال گذشته سازمان کار انجام شده و سال گذشته یک هزارو 750 میلیارد ریال تجهیزات علاوه بر بحث مصوبات، به استان ها اختصاص پیدا کرد و بخش زیادی از نیازها رفع شد.
وی خریداری 150 آمبولانس طی یک سال گذشته را حرکت بسیار بزرگی در سازمان تامین اجتماعی دانست و بیان داشت: این تعداد آمبولانس خریداری شده معادل اقدامات شش یا هشت سال گذشته بوده و با وجود تحریم ها این اقدام بزرگ انجام شد.
وی گفت: در بیمارستان دکتر غرضی ملایر افزایش تعداد تخت های اورژانس را در نظر داریم که در آزمونی که اخیرا برگزار خواهد شد نیروهای جدید به کار گرفته می شوند.
شهرستان ملایر دارای دو بیمارستان دولتی امام حسین(ع) و مهر و بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی و یک کلینیک تخصصی است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
پایان پیام/م

 

 

 

دیدگاه شما