وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 11 شهريور 1394 ساعت 09:08   |   کد مطلب: 16233
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان همدان در سوم شهریور ماه امسال، یک هزار و 295 میلیارد و 600 میلیون ریال برای تکمیل هفت پروژه نیمه تمام به شهرستان ملایر اختصاص یافت.

به گزارش نافع به نقل از ایرنا، مصطفی آزادبخت در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه سیاست دکتر روحانی تکمیل پروژه های نیمه تمام در شهرستانها و استان است، به این منظور این اولویت مد نظر قرار گرفت و پروژه های کلیدی شهرستان معرفی شد.
وی اظهار کرد: سد کلان ملایر یکی از مهمترین پروژه های نیمه تمام این شهرستان است که بیش از 10 سال هنوز بهره برداری نشده و لازم بود در این سفر تعیین تکلیف شود.
وی ادامه داد: برای تکمیل این پروژه در سه سرفصل تصفیه خانه، خط انتقال و زهکشی مبلغ 820 میلیارد ریال اعتبار در سال های 94 و 95 پیش بینی شد که امیدواریم با اتمام این پروژه هم مشکل آب شرب شهر ملایر و هم کشاورزان دارای سهم در آب سد کلان حل شود.
آزادبخت محور ملایر به توره که همیشه در این مسیر خطر بروز تصادف رخ می دهد را از دیگر پروژه های مهم عنوان کرد و گفت: در این سفر برای شش کیلومتر باقیمانده مبلغی بالغ بر 250 میلیارد ریال در سال های 94 و 95 به این شهرستان اختصاص یافت.
وی ادامه داد: پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر نیز یکی از مهمترین طرح هایی بود که برای تکمیل این پروژه 67 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که با وجود باغات انگور و تولید کشمش، تکمیل این پروژه می تواند در کیفی سازی این محصول نقش بسزایی داشته باشد.
فرماندار ویژه ملایر همچنین از اختصاص 85 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل استادیوم پنج هزار نفری ملایر در سفر هیات دولت به استان همدان خبر داد و گفت: این پروژه چند سالی است که آغاز شده و امیدواریم با اختصاص این اعتبار تا آخر سال 95 بهره برداری برسد.
آزادبخت اظهار کرد: مجتمع آبرسانی دهلق که 19 روستا را تحت پوشش خود قرار داده، 14 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه در سال های 94 و 95 پیش بینی شد.
وی افزود: در زمینه کمکهای فنی و اعتباری برای توسعه آبیاری نوین در دو سرفصل 56 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار و تکمیل فضای آموزشی و کمک آموزشی پیام نور نیز سه میلیارد ریال اعتبار به این شهرستان اختصاص یافت.
وی بیان کرد: علاوه بر موارد فوق نیازمندیهای شهرستان در 18 مورد با امضای امام جمعه، نمایندگان مجلس و فرمانداری به صورت مکتوب به ریاست جمهوری ارایه شد.
آزادبخت تخصیص اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاهای واقع در محدوده شهر و نیاز به اصلاح ساختاری و بازنگری برای طرح های قدیمی، تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه ماقبل سال های 85 و تخصیص اعتبارات لازم برای انسداد چاه های غیرمجاز را از جمله این درخواست ها برشمرد.
وی از دیگر درخواستهای مهم به تکمیل پروژه ها و سالن های ورزشی نیمه کاره در سطح شهرستان، تخصیص اعتبارات لازم حدود 33 میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز دو باب آموزشگاه مسکن مهر، ساخت سالن های ورزشی جدید در فضاهای جدید شهری و مسکن مهر با برآورد اعتبار 250 میلیارد ریال و اختصاص شش میلیارد ریال اعتبار برای ساخت المان شهدای گمنام دانشگاه آزاد ملایر، شهر جوکار و اسلام آباد و ساماندهی 15 مزار باقی مانده اشاره کرد.
فرماندار ویژه ملایر اظهار کرد: خانه منصوری ملایر به لحاظ معماری ارزشمند، جزء بناهای شاخص میراث فرهنگی استان همدان است که به دلایلی از فهرست آثار ملی خارج شد و در این سفر درخواست کردیم اعتبارات لازم برای خرید خانه منصوری که در فهرست آثار حفاظتی میراث فرهنگی قرار دارد، اختصاص یابد تا این بنا خریداری و تبدیل به فرهنگسرا شود.
آزادبخت اجرای طرح جمع آوری فاضلاب چهار شهر سامن، جوکار، زنگنه و ارزندریان، اجرا و ابلاغ قانون فرمانداری ویژه ملایر، تخصیص اعتبار برای احداث 50 ساختمان دهیاری، طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر ملایر و اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاهای باقی مانده این شهرستان را از دیگر درخواست ها برشمرد.
وی خواستار تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی و نگهداری جاده های مواصلاتی از داخل شهرهای ملایر، تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و بازسازی سینما فرهنگیان، تجهیز زمین چمن، زیرساخت ها و انشعابات آب اردوگاه تفریحی فجر ملایر با اعتبار 10 میلیارد ریال را از دیگر درخواست ها از هیات دولت عنوان کرد.
آزادبخت با بیان اینکه همزمان با هفته دولت شاهد رخداد کم نظیری در استان همدان بودیم، افزود: استقبال بی نظیر مردم سراسر استان از ریاست جمهوری و بویژه حضور پررنگ و تعیین کننده شهروندان فهیم ملایری به شکلی بود که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کرد.
وی گفت: علاوه بر مانور بی نظیر ملایریها در استقبال از ریاست جمهوری، استقبال مردم از معاون پارلمانی رییس جمهوری به عنوان میهمان ویژه در این شهرستان ستودنی بود که مردم ملایر با درک صحیح از موقعیت، وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند.
آزادبخت بیان کرد: امیدوارم مسوولان مربوطه قدرشناس این حضور پررنگ و تعیین کننده باشند و برای تخصیص اعتبارات به شهرستان ویژه ملایر اهتمام جدی به عمل آورند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

پایان پیام/م

دیدگاه شما