وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 11 شهريور 1394 ساعت 09:04   |   کد مطلب: 16231
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام دولت در بازگشایی سفارت انگلیس در کمیسیون امنیت ملی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش نافع، عطاءالله سلطانی‌صبور امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس در ایران اظهار کرد: این اقدام دولت در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی سفارت انگلیس در 28 مرداد اتفاق غریبی بود، بیان کرد: مردم ایران سابقه انگلیس را از یاد نبرده‌اند و معتقدند که این کشور به عنوان یک روباه پیر و مکار همواره در همه حوادث و توطئه‎ها علیه ایران دست داشته است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه درباره بازگشایی سفارت انگلیس گفته است که «سفارت را ما تعطیل نکردیم که ما باز کنیم بلکه خود انگلیس تعطیل کرده و اکنون فعالیت را آغاز کرده» و این امر باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جریانی در کشور وجود دارد که می‌خواهد روابط با آمریکا و انگلیس را عادی کند، اضافه کرد: ما از روابط واهمه‌ای نداریم اما نسبت به آمریکا و انگلیس اعتمادی نداریم چراکه آنها بر هیچ عهدی پایبند نبوده و همیشه بدعهدی کرده‌اند.

سلطانی‌صبور با بیان اینکه در جنگ جهانی اول، ایران درگیر یک قحطی شد که انگلیس در این زمینه نقش اساسی داشته و مقصر بود، گفت: این امر هنوز در مجامع قانونی دنیا مطرح نشده است اما مردم ایران اسلامی حافظه تاریخی‌شان ضعیف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در مواجهه با آمریکا و انگلیس باید مانند خودشان برخورد کرد مگر نه اینکه سران آمریکا مدام اعلام می‌کنند که ما به ایران اعتماد نداریم.

وی افزود: ملت ایران اسلامی سابقه آمریکا و انگلیس و خوی استکباری این کشورها را فراموش نکرده‌اند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» همواره برای ما وجود دارد و فراموش نمی‌شود.

انتهای پیام/م

 

دیدگاه شما