وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 9 شهريور 1394 ساعت 08:58   |   کد مطلب: 16179
معاون استاندار همدان از واگذاری اجرای پروژه سد گرین به بخش خصوصی خبر داد و گفت: قرارگاه خاتم‎الاوصیا سد گرین را با اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان اجرایی می‌کند.

به گزارش نافع، محمودرضا عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور مجوز برخی اقدامات در حوزه عمرانی گرفته شد، اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور مجوز واگذاری اجرای سد گرین به بخش خصوصی برای اجرا صادر شد و این پروژه پس از گذراندن پروسه اداری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی افزود: براساس این مجوز، بانک کشاورزی تسهیلات لازم را برای اجرای سد گرین در اختیار قرارگاه خاتم‌الاوصیا قرار داده و وزارت نیرو برگشت این تسهیلات توسط قرارگاه را تضمین می‌کند تا بتوان از این طریق سد گرین را اجرایی کرد.

وی با اعلام اینکه اجرای سد گرین به بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: در حال حاضر این پروژه 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به سبب پیشرفت پایین در اولویت دولت برای تخصیص اعتبار قرار ندارد ولی با واگذاری به بخش خصوصی شاهد اجرای آن خواهیم بود.

عراقی با اعلام اینکه درخواستهای متفاوتی در سفر رئیس جمهور به استان همدان داشتیم، عنوان کرد: در نهایت 847 میلیارد تومان اعتبار در بخش عمرانی برای استان همدان در نظر گرفته شد که در دو سال آینده تخصیص داده می‌شود.

وی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور این قول داده شد که 50 درصد از اعتبار تملک دارایی استان همدان تا چند روز آینده تخصیص یابد که این اقدام در اجرای پروژه‌ها بسیار موثر است.

معاون عمرانی استاندار همدان تصریح کرد: در این سفر با تخصیص 100 درصد اعتبار پروژه‌های بیمارستانی اکباتان، تویسرکان، بهار و نهاوند، آبرسانی از سد تالوار به همدان، راه اصلی همدان-رزن، همدان-ملایر، همدان-بیجار، آبرسانی به ملایر از سد کلان و آبرسانی از سد سرابی به تویسرکان موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه درخواست تامین اعتبار برای کنارگذرهای غربی و شرقی همدان یکی از درخواستهای اصلی و اساسی استاندار همدان از رئیس جمهور بود، گفت: بر این اساس موافقت شد تا 90 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها تخصیص یابد تا در دو سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

عراقی تصریح کرد: در این سفر موافقت شد تا دولت ریل موردنیاز راه‌آهن تهران-همدان-سنندج را تامین کرده و اعتبار مورد نیاز برای اتمام را نیز تخصیص دهد تا این پروژه تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون استاندار همدان از تخصیص 23 درصدی اعتبارات عمرانی همدان در سال 94 خبر داد و گفت: همدان در منطقه سردسیر قرار داشته و تاخیر در تخصیص اعتبارات مشکلات بسیاری را در روند اجرای پروژه‌ها ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال از نظر اعتباری سال خاصی بوده و بودجه در وضعیت نامطلوبی قرار دارد، تاکید کرد: وقتی روند پرداخت و تخصیص اعتبارات طولانی می‌شود پیمانکاران نیز با مشکلات اساسی مواجه می‌شوند که نتیجه آن در اجرای پروژه‌ها خود را نشان می‌دهد.

عراقی اعتبارات ماده 180 استان همدان در سال 94 را 143 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبارات با هماهنگی نمایندگان و استانداری توزیع می‎شود که تاکنون تخصیصی در این زمینه نداشته‌ایم.

وی با اعلام اینکه اعتبارات ملی بیشتر از بودجه تملک دارایی و عمرانی استان همدان تخصیص داشته است، بیان کرد: اعتبارات پروژه‌های ملی به تدریج به دستگاه‌های اجرایی تخصیص داده می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما