وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 9 شهريور 1394 ساعت 08:54   |   کد مطلب: 16177
مدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان از آغاز به کار اولین کتابخانه عمومی تخصصی کودکان و نوجوانان همزمان با آخرین روز از هفته دولت در تویسرکان خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از ایرنا؛ عاطفه زارعی یکشنبه در آیین افتتاح این کتابخانه گفت: اگر از سنین پایه ای بر روی اندیشه و شکل دهی شخصیت کودکان و نوجوانان کارهای هدفمند و دقیق انجام شود شاهد تحولات چشمگیری در حوزه فرهنگ جامعه خواهیم بود.

وی افزود: کودکان و نوجوانان امروز به عنوان نسل آینده از فردا می توانند با افزایش قدرت اندیشه و تحلیل خود، ساختار آینده جامعه را به سمت و سوی رشد و تعالی سوق دهند.
زارعی اظهار کرد: هر چقدر جامعه به لحاظ فرهنگی ساختار صحیح و هدفمندی پیدا کند در دراز مدت شاهد تحولات عظیم و اثر گذار و توسعه یافتگی در بخش های مختلف خواهیم بود.
وی با اشاره به پیشینه درخشان شهرستان تویسرکان در حوزه کتاب و کتابخانه داری گفت: تویسرکان یکی از شهرستانهای برخوردار از شاخصه های بالای فرهنگی است که اولین و قدیمی ترین کتابخانه عمومی استان همدان در آن بنا نهاده شده است.
زارعی اضافه کرد: امیدواریم با افتتاح این کتابخانه در آینده ای نه چندان دور شاهد افتتاح کتابخانه های تخصصی کودکان و نوجوانان در دیگر مناطق استان نیز باشیم.
وی از برگزاری نشست های مختلف فرهنگی و مرتبط با فعالیت کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان به منظور کیفی سازی روند مطالعه مفید در جامعه هدف خبر داد و اذعان کرد: این نشست ها کمک می کند تا شاهد بازخورد و انعکاس مهارتهای آموزشی و فرهنگی از سوی کودکان و نوجوانان در جامعه باشیم.
مدیر اداره کتابخانه های عمومی تویسرکان نیز گفت: اولین کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان استان همدان(عترت) با زیر بنای 160 متر مربع و صرف اعتباری معادل 150 میلیون ریال شامل اتاق مطالعه، اتاق پخش فیلم و اتاق قصه گویی و والدین امروز(یکشنبه) در تویسرکان آغاز به کار کرد.
مهدی کریمی افزود: همچنین کتابخانه عمومی روستای اشترمل به عنوان سومین کتابخانه عمومی روستایی تویسرکان با صرف اعتبارات تجهیزاتی معادل 230 میلیون ریال در هفته دولت سال جاری به افتتاح رسید.
وی اضافه کرد: روستای اشترمل با جمعیتی در حدود دو هزار نفر به عنوان یکی از روستاهای فرهنگی شهرستان تویسرکان بعد از روستاهای لامیان و سید شهاب سومین روستایی است که صاحب کتابخانه می شود.
کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به این هدف گزاری که همه روستاهای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت صاحب کتابخانه عمومی می شوند، تا پایان سال جاری شاهد تکمیل کتابخانه روستای جعفریه و تحقق کامل این هدفگزاری در شهرستان تویسرکان هستیم.
تویسرکان یکی از شهرستانهای استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که از سه شهر، دو بخش و هفت دهستان برخوردار است.

انتهای پیام /

دیدگاه شما