وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394 ساعت 13:47   |   کد مطلب: 16143
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان:
تجمیع پلاکهای ریزدانه کلید توسعه در آبادانی حاشیه شهر است
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: تجمیع پلاک های ریزدانه قبل از اینکه یک کار شهرسازی و کالبدی باشد، امری اجتماعی است و می تواند کلید جهش جدید در آبادانی حاشیه های شهر همدان باشد.

به گزارش نافع، محمد تبریزی در جلسه کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورا که با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و انجمن انبوه سازان استان همدان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: حاشیه های شهر همدان در شان مردم این شهر نیست و باید با همت مسولین و مشارکت شهروندان آباد شوند .

تبریزی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه های شهر و آسیبهای اجتماعی در این مناطق اظهار کرد: لازم است جامعه به اقشار ساکن به حاشیه های شهر نیز توجه داشته باشد و در این راستا رویکرد مدیریت شهری باید تقویت مشارکت مردمی برای آبادانی شهر و رفع آسیب های گذشته باشد.

وی بر اهمیت توجه به تجمیع پلاک های ریزدانه در محلات کمتر برخوردار تأکید کرد و گفت: می توان با  اعطای تخفیفات و تسهیلات تشویقی واحد مسکونی نه تنها حاشیه ها، بلکه بافت های فرسوده شهر را توسط مردم تجمیع و نوسازی کرد که در این زمینه هم رویکرد توانمندسازی که با مشارکت شهروندان و حمایت شورا و شهرداری  صورت می گیرد رضایت مردمی را به دنبال خواهد داشت .

  رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نقش انبوه سازان در توانمندسازی حاشیه های شهری، افزود: انبوه سازان می توانند در آبادانی محلات کمتر برخوردار وارد شده و طرح ها یا پیشنهادات خود  را با پیوست فرهنگی و اجتماعی به شورا ارائه دهند و پس از بررسی و اخذ مصوبه، مجوزهای تکمیلی را نیز از شهرداری دریافت نمایند.

محمد تبریزی مطالعات توانمندسازی را نیاز مناطق دانست و با تاکید بر اینکه در این راستا باید یک مدل عملی واجرایی ارائه شود، گفت: شورا و شهرداری در زمینه تجمیع پلاک در حاشیه های شهر نظر مثبت داشته و سرمایه گذاران در این زمنیه را حمایت می کنند و این به شرطی است که سرمایه گذاریها توجیه اقتصادی داشته و نتیجه بخش باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه همکاری انبوه سازان با مدیریت شهری جهت توانمند سازی مناطق حاشیه نشین شهر را مهم دانست و  اظهارا کرد: حلقه های مفقوده ای در این مناطق وجود دارد و باید شناسایی و رفع شوند که انبوه سازان در این زمینه نقش بسزایی را ایفا می کنند.

علی اکبر نظری عدم توجه به آموزشهای شهروندی در امر توانمندسازی مناطق شهر را از نقاط ضعف طرح برشمرد و افزود: اجرای درست طرح توانمندسازی مناطق حاشیه نشین باید با آموزشهای شهروندی فرهنگ سازی شود.

در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان ضمن تقدیر از عملکرد شهرداری در خصوص احداث تقاطع های غیر همسطح پیامبر اعظم (ص) و شهید قهاری اظهار کرد: مدیریت شهری در امر توانمندسازی مناطق باید اراده کافی داشته باشد و دیگر دستگاه های مرتبط نیز در حوزه فعالیت خود وارد شوند.

علی رضایی با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی زمینه مشارکت شهروندان با مدیریت شهری را برای تجمیع پلاک فراهم کرد، گفت: نهادهای اجتماعی در محلات چنانچه سیاستگذاری دقیقی انجام دهند آمادگی مشارکت ساکنین ایجاد می شود.

شهردار همدن هم از استقبال شورا و شهرداری از طرح های تجمیع پلاکها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مبحث توانمندسازی از تاکیدات مقام معظم رهبری است بر این اساس شهرداری در راستای پیروی از منویات رهبری گام برداشته و ابزار تشویقی نیز برای انبوه سازان یا سرمایه گذاران در این زمینه را لحاظ کرده است.

سید مصطفی رسولی اضافه کرد: در این راستا سال گذشته اهرم های تشویقی  بویژه در حاشیه های شهر در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان از انعقاد 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری با قرار گاه خاتم الاوصیاء توسط شهرداری خبر داد و گفت: بر اساس این قرارداد سرمایه گذاری چندین پروژه اجرا خواهد شد.

اکبر رنجبران اضافه کرد: همچنین برای اجرای طرح برج ایرانیان و شهرک فخر آباد با سرمایه گذار وارد مذاکره شده ایم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان گفت: مقرر شده ستاد بازآفرینی به ریاست فرمانداری تشکیل شود که این ستاد ارتباط مستقیمی با تمامی شرکتها و سازمانهای مربوطه دارد .

یوسفی نوید از تهیه نقشه مناطق توانمندسازی شهرهمدان خبر داد و اضافه کرد: این نقشه هفته آتی برای بررسی به شورا ارائه می شود .

رضا ابرار خرم مدیر منطقه دو شهرداری همدان هم انبوه سازان را شریانهای مالی شهر برشمرد وگفت: مدیریت شهری باید با دقت نظر نگاه مثبتی به فعالیت انجمن انبوه سازان داشته باشد و از ظرفیت آنها در آبادانی شهر استفاده کند.

فتحیان مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز هماهنگی و همکاری دیگر دستگاههای اجرایی برای حل مشکلات ساخت و ساز و حضور پر رنگ انبوه سازان را حائز اهمیت  دانست.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما