وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394 ساعت 13:42   |   کد مطلب: 16142
استاد طب سنتی در طرح ضیافت اندیشه استان همدان:
بیشتر مراکز طب سنتی تنها اهداف اقتصادی را دنبال می‌کنند
یک استاد طب سنتی با بیان اینکه 110 هزار مرکز طب سنتی در کشور وجود دارد، گفت: بیشتر مراکز طب سنتی تنها اهداف اقتصادی ومادی را دنبال می‌کنند.

به گزارش نافع، جلیل بابایی در کارگاه طب سنتی در حاشیه طرح ضیافت اساتید دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه طب اسلامی امراض را از بدن انسان دور می‌کند، اظهار کرد: شیوه صحیح زندگی کردن و غذا خوردن را ائمه اطهار به روشنی برای ما به یادگار گذاشتند.

وی با بیان اینکه افزود: حذف پوسته گندم از رژیم غذایی باعث ایجاد مشکلاتی در پوست انسان می‌شود، بنابراین افراد مجبور به خرید لوازم آرایشی می‌شوند.

این استاد طب سنتی با اشاره به اینکه گندم از ویتامین E برخوردار است، تصریح کرد: کمبود این ویتامین باعث ایجاد کیست در بدن می‌شود.

وی با بیان اینکه 110 هزار مرکز طب سنتی در کشور وجود دارد، ادامه داد: بیشتر این مراکز با اهداف تجاری ایجاد شدند و تنها به دنبال فروش محصولات خود هستند.

بابایی با بیان اینکه بیشتر عطاری‌ها برای درمان نیست، خاطرنشان کرد:‌ دلیل روی آوردن مردم به داروهای شیمیایی است که باعث وجود 12 هزار مرکز داروی شیمیایی شده است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ فردی از داروی شیمیایی نتیجه قطعی نخواهد گرفت، گفت: شیوه درمان راحت است اما توجه نمی‌کنیم.

این استاد طب سنتی در ادامه به بیان برخی از درمان‌های راحت پرداخت و گفت: در بین غذا خوردن باید از نوشیدن مایعات خودداری کرد و غذای پخته را با مواد خام استفاده نکرد.

وی، ریشه افسردگی را حسادت دانست و اظهار کرد: افرادی که برای همه مسائل را برای خود می‌خواهند اغلب به افسردگی منجر خواهد شد.

بابایی با بیان اینکه قرآن بهترین شیوه‌های درمان و رژیم غذایی را معرفی کرده، تصریح کرد: ما به این مواد توجهی نمی‌کنیم و حتی کتاب قانون بوعلی سینا را هم به طور کامل ترجمه نکردیم در صورتی که غربی‌ها از آن‌ها استفاده کرده و در اختیار ما قرار می‌دهند.

طرح ضیافت اندیشه قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با حضور 125 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان به میزبانی واحد همدان برگزار می شود.

پایان پیام/م.د

 

 

دیدگاه شما