وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 5 شهريور 1394 ساعت 08:44   |   کد مطلب: 16115
دبير ستاد امربه معروف ونهی از منكر كشور:
امربه‌معروف و نهی از منكر زيربنای تمام حرکت‌های اجتماعی است
دبير ستاد امربه معروف ونهی از منكر كشور با بيان اينكه بايد از ظرفيت موجود برای ترویج اين فريضه استفاده كرد، بيان كرد: امربه معروف و نهی ازمنكر زيربنای تمام حركات اجتماعی است.

به گزارش نافع، سید مهدی امینی در نشست هماهنگی امربه معروف و نهی از منکربا بیان اینکه نماز، زکات، امربه معروف و نهی از منکر چهار اصول نظام اجتماعی هستند، بیان کرد: باید برای همه، آموزش های لازم را اجرا کرد و درغیر این صورت فاجعه به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه همه وظیفه دارند مردم جهان را به سوی نیکی سوق دهند، عنوان کرد: این فریضه منحصر به یک شخص نمی شود بلکه این فریضه برای تمام افراد است.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه در تلاشیم تا گروه های مردمی امر به معروف ونهی ازمنکر تشکیل دهیم، ادامه داد: اگر همه در این امر به ستاد کمک کنند موفق خواهیم شد.

امینی با بیان اینکه بزرگترین معروف ها حفظ نظام، حفظ عزت ملت، سلامت جامعه، سلامت خانواده، گسترش علم وفناوری و تلاش برای حفظ اسلام است، افزود: برای این معروف ها همه باید پای کار بیایند و تلاش کنند.

وی کمک به دشمنان و تضعیف علم و فناوری را از جمله منکرها بیان کرد و گفت: در طرح طلایه داران به دنبال این هستیم که بزرگترین معروف ها و منکرها را برای عموم آشکار کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید غلفت کنیم و باید برای جذب، آموزش، گزینش، سازماندهی و حفظ انسجام تلاش کرد،  بیان کرد: در اینصورت فعالیت های خوبی انجام می شود.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه عزت و افتخار جامعه را مدیون خون شهدا هستیم، بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) بیان کردند که ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در کشور ایجاد شود.

امینی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از وظایف مردم بر مردم، مردم بر دولت و دولت بر مردم است، افزود: فصل هشتم قانون اساسی در جمهوری اسلامی دعوت به نیکی ها و خوبی ها و این وظیفه برعهده همه مردم است.

وی با بیان اینکه تشکیل ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر از اتفاقات مهم در کشور بود، بیان کرد: این ستاد در سال ۷۲تشکیل شد و اهداف آن را دنبال کردیم.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه دشمنان با تهدیدات سخت و نیمه سخت به دنبال برهم زدن کشور هستند، بیان کرد: دشمنان با هشت سال دفاع مقدس و شهادت هزارن شهید به این باور رسیده اند که نتوانسته اند در این امر موفق باشند.

امینی با بیان اینکه در همه آیات و کلمات الهی نیز به امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است، گفت: برای پیشگیری باید اقامه امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ۴۳ واحد اتحادیه در سطح کشور داریم بیان کرد: در طرح طلایه داران به دنبال تقویت شوراها امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه ستاد دارای چهار بخش امربه معروف و نهی ازمنکر، تذکر لسانی کتبی و عملی است، بیان کرد: اگر این تذکر لسانی و کتبی در آنها تاثیر گذار نباشد وارد مرحله عملی می شویم و با آنها برخورد خواهیم کرد.  

پایان پیام/م

دیدگاه شما