وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 5 شهريور 1394 ساعت 08:34   |   کد مطلب: 16112
مراسم استقبال از پرچم امام رضا(ع) با حضور پرشور مردم در میدان امامزاده عبدا...(ع) همدان برگزار شد.

به گزارش نافع، مردم از گوشه و کنار شهر برای دیدار خدام و پرچم امام رئوف به سمت این میدان در حال حرکت بودند.

امام جمعه موقت ملایر با اشاره به اینکه 1200 سال قبل چندین برابر این جمعیت در دروازه شهر نیشابور برای دیدار امام رضا(ع) جمع شده بودند و امروز نیز شما برای دیدار پرچم و خدام حرم رضوی در این مکان مقدس جمع شده‌اید اظهار کرد: دعا می‌کنیم روزی برسد که شاهد پرچم سبز حضرت بقیه‌الله(ع) باشیم که نوید آرامش برای ما را دارد.

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان گفت: آن‌ سال‌ها 24 هزار نفر در دروازه شهر نیشابور جمع شدند تا فرمایشات حضرت رضا(ع) را بشنوند و با امام(ع) تجدید بیعت کنند.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) در جمع مردم نیشابور حدیث سلسله‌الذهب را خواندند؛ اظهار کرد: ایشان فرمودند پدرم امام موسی کاظم(ع) به نقل از امامان قبل از خود تا پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید:«کلمه لا اله الا الله حصنی فمن قالها دخل حصنی و من دخل حصنی ام و من عذابی» کلمه لا اله الله قلعه محکم است که هر کس وارد این قلعه شود از عذاب من در امان است.

امام جمعه موقت ملایر یادآور شد: امام رضا (ع) در ادامه فرمودند که ورود به این قلعه شرایطی دارد که من یکی از شرایط آن هستم.

وی عنوان کرد: امام رضا(ع) در این حدیث برای نخستین بار همراه نام امام حسین(ع) کلمه «شهید» مطرح کرده است؛ مردم استان همدان نیز به پیروی از همین امر چندی پیش به استقبال شهیدان گمنام رفته‌اند و در مراسم تشییع آنها شرکت کردند.

فاضلیان اضافه کرد: اگر کسی امام رضا(ع) را قبول داشته باشد یعنی شیعه دوازده امامی است و پیرو و مرید دستورات ایشان و عمل به آن نظیر تقوا، نماز، عفاف و حجاب است.

وی خطاب به بانوان حاضر در مراسم بیان کرد: چادری که بر سر شماست همچون حبابی در دور یک شمع است همانگونه که حباب مانع از بین رفتن شمع و نورش می‌شود چادر نیز مایه امنیت شما و جامعه است.

پایان پیام/م

دیدگاه شما