وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394 ساعت 08:35   |   کد مطلب: 15988
رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و داروی کشور گفت: خوشه‌ها، اتحادیه‌ها و شرکت‌های صنعتی برای حضور در بازار جهانی می‌توانند از نشان حلال استفاده کنند.

به گزارش نافع به نقل از فارس، بهروز جنت در اختتامیه دومین نمایشگاه تخصصی کفش چرم در همدان با بیان اینکه بازار حلال در دنیا 3 هزار میلیارد دلار است، اظهار کرد: 2 هزار میلیارد دلار غذای حلال و نیز مقداری فرآورده‌های محصولات آرایشی بهداشتی، دارو و پوشاک در دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه پوشاک نیاز ضروری بشر است و وجود نزدیک به 2 میلیارد مسلمان در جهان می‌توانند بازار هدف در صنعت پوشاک و به تبع چرم باشند، گفت: مرکز تحقیقات حلال برای هدفمندسازی نشان حلال شکل گرفته که امیدواریم خوشه‌ها، اتحادیه‌ها و شرکت‌های صنعتی برای حضور در بازار جهانی از این نشان استفاده کنند.

رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کشور ما اسلامی است و ظرفیت بسیاری برای حضور در بازار جهانی دارد، افزود: در همه جای دنیا بازار برند حلال کشور را به دلیل فقه شیعی می‌پذیرند.

وی اضافه کرد: دیگر مذاهب و ادیان از جمله یهودیت و مسیحیت برند حلال که از مرکز شیعی صادرش می‌شود را مورد توجه قرار می‌دهند چرا که اصول آنها را نیز رعایت شده است.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران نیز با بیان اینکه فن بازار از سال 81 در کشور زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده، اظهار کرد: در حال حاضر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قانونی شده که در این زمینه باید در درجه اول این شرکت‌ها را شناسایی و بعد حمایت کرد.

اکبر قنبرپور با اشاره به شناسایی سه نوع شرکت دانش بنیان، خاطرنشان کرد: شرکت‌های نو بنیان که برای ایجاد کسب و کار به حمایت مادی و معنوی نیاز دارند، نوع دوم آنهایی که به تولید رسیده‌اند و مورد آخر نیز شرکت‌هایی که در پروسه خود محصولات دانش بنیان تولید می‌کنند، از جمله این شرکت‌ها هستند.

وی با اشاره به مزیت قانون در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و معافیت مالیاتی آنها به مدت 15 سال، افزود: این شرکت‌ها می‌توانند از حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران با بیان اینکه ما برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان لیزینگ در نظر گرفته‌ایم، گفت: لیست هزار و 600 شرکت دانش‌بنیان مشخص شده و صنایعی که به خرید محصولات شرکت‌های دانش بنیان تمایل دارند می توانند از 70 درصد از تخفیفات صندوق بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در استان همدان کارگزاران فعال فن بازار وجود دارد، تصریح کرد: در فن بازار سعی می‌کنیم عرضه و تقاضا به هم نزدیک شوند.

قنبرپور با اشاره به فعالیت بنگاه فناوری گفت: برای نیاز به فن بازار می‌توانید به آن بنگاه مراجعه کنید و ما در اکثر استان‌ها از جمله اصفهان، تهران، قم، همدان فن بازار را فعال کرده‌ایم.

سخنگوی سازمان غذا و داروی کشور نیز با بیان اینکه در صنعت صحبت از برند تعریف مشخص دارد، اظهار کرد: ما آرم به عنوان برند نداریم.

محمد هاشمی با بیان اینکه با وجود 2 میلیارد مسلمان در جهان اگر هر مسلمانی روزی سه دلار صرف محصولات حلال هزینه کند حداقل 2 هزار میلیارد دلار در سال گردش حداقلی صندوق خواهد بود، گفت: هیچ برندی در دنیا وجود ندارد که مانند برند حلال علقه اعتقادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بازار خلأ وجود دارد و متأسفانه مالزی سردمدار برند حلال در دنیاست و در حالی که ما ام‌القرا هستیم، کشور انگلیس محصولات خود را با برند حلال صادر می‌کند، افزود: امیدواریم بازار محصولات حلال را در کشور داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت تولیدی مارال چرم نیز به عنوان یکی از کارآفرینان موفق در این جلسه با بیان اینکه 20 سال پیش با وجود اینکه هیچ شغل و درآمدی نداشتم وارد صنعت چرم شدم، اظهار کرد: متأسفانه امروز کارگر و کارفرما مقابل هم قرار گرفته‌اند و باید بازنگری در قانون کار ایجاد شود.

جلال حسینی‌خواه با اشاره به اینکه در همدان اساتیدی در حوزه این صنعت هستند که تمایلی به حضور افراد جدید برای کار در کارگاه خود ندارند، گفت: مشکلات بیمه و... در این زمینه باعث رکود این صنعت شده است.

وی با بیان اینکه با تصمیمات صورت گرفته چرم در حال حاضر به صورت نقدی به فروش می‌رود، گفت: با وجود اینکه چرم نقدی است اما متأ‌سفانه قیمت پوست پایین نیست و مردم انتظار دارند که محصول مناسب و ارزان قیمت بخرند.

مدیر عامل شرکت تولیدی مارال چرم در پایان با تأکید بر اینکه قیمت پوست خام پایین آمده و به تبع باید محصول ارزان‌ قیمت باشد، افزود همدان می‌تواند محصول منتخب و سوغاتی چرم داشته و دارای برند نیز باشد.

پایان پیام/م

دیدگاه شما